اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

غدیر خم منشأ ولایت در جامعه اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: غدیر خم منشأ ولایت و بسیاری از تحولات در جامعه اسلامی است.

غدیر خم منشأ ولایت در جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در نماز جمعه این هفته شهرستان گلپایگان و در جمع راهپیمایان روز ملی استکبار جهانی بیان کرد: عید غدیر خم منشأ بسیاری از تحولات در جهان اسلام است و خط دهی درست و منشا امامت و رهبری پس از عید غدیر خم در جامعه اسلامی صورت گرفت.

وی گفت: 14 آبانماه روز فرهنگ عمومی نام‌گذاری شده است و مصوبات شورای عالی فرهنگ عمومی تأثیر‌های مثبتی در فرهنگ و آداب و رسوم جامعه داشته است.

نماینده ولی فقیه در گلپایگان در بخش دیگری از سخنانش به بیانات رهبر معظم انقلاب و تذکرهای ارزنده‌ای که به قوای سه‌گانه بیان کرده‌اند، اشاره کرد و افزود: باید قوای سه‌گانه مسائل داخلی خودشان را به جامعه نکشند و آگاه باشند که دشمن از این فضاها و ابزارها برای ایجاد تفرقه استفاده می‌کند.

وی همچنین درباره رابطه ایران با آمریکا بیان کرد: مذاکره با آمریکا باید طبق نظر رهبری دنبال شود و هیچ یک از قوای سه‌گانه حق ندارند، در این رابطه اظهار نظری داشته باشند.

اسماعیلی با بیان اینکه پس از دوره حکومت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) تز خوارج در جامعه رشد پیدا کرد و عده‌ای به مقابله با ولایت پرداختند، تصریح کرد: این افراد راه را به اشتباه رفتند و از دین مبین اسلام و فرمایشات پیامبر اسلام(ص) دور شدند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به نحله‌ها و شعبه‌های دیگر انحراف در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: پس از طرز فکر خوارج افکار دیگری هم وارد جامعه اسلامی شد و اثرات و رگه‌هایی مانند ملی‌گرایی در جامعه ظهور پیدا کرد.

امام جمعه گلپایگان تاکید کرد: دشمنان سعی دارند که دین را از سیاست جدا کنند و به گونه‌ای عمل کنند که علما وارد مسائل سیاسی نشوند و با رواج اسلام امریکایی مردم را از اسلام ناب محمدی(ص) دور نگه دارند.

وی همچنین به تز سیاست با دیانت اشاره و بیان کرد: در این طرز فکر سعی داشتند، از افراد متدین بهره‌برداری کنند و آنها را به تحجرگرایی و عقب‌ماندگی و بی‌تفاوتی در برابر ظلم و ظالم بکشانند، اما با پیام‌های امام(ره) در آن مقطع زمانی نتوانستند به اهداف شوم خودشان دست یابند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه باید مراقب جوانان باشیم، تصریح کرد: نمی‌شود کسی که طرفدار اسلام ناب محمدی(ص) باشد و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر ندهد، در شرایط کنونی این وظیفه ماست که تنها اندیشه و افکارمان را از اهل بیت(ع) بگیریم و در راه اسلام راستین حرکت کنیم.

وی همچنین به برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله العظمی گلپایگانی اشاره کرد و گفت: این کنگره به منظور بزرگداشت مقام شامخ این مرجع بزرگ جهان اسلام در روزهای 18 و 19 آبانماه جاری در شهرهای قم و گلپایگان برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه گلپایگان پس از تجمع در میدان 17 شهریور با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» پس از عبور از خیابان‌های اصلی شهر در محل برگزاری نماز جمعه حضور یافتند و بیانیه‌ای در 10 بند متنی بر بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب و مبارزه با استکبار جهانی قرائت شد و با صداهای الله‌اکبر به تایید حاضران رسید.

انتهای پیام/ا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول