اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

ولایت فقیه تداوم واقعه غدیر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ولایت فقیه تداوم واقعه غدیر است و تبعیت از ولایت ما را به سعادت می‌رساند.

ولایت فقیه تداوم واقعه غدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی عصر امروز در مراسم جشن ولایت پلیس با تبریک عید سعید غدیر، ویژگی و اوصاف بارز مردم ایران در جهان اسلام را عشق به ولایت، امام شناسی و امام‌پذیری دانست و اظهار کرد: ابن سعد هنگامی که وارد صحنه کربلا شد به لشکریانش در باره اطلاع ندادن به ایرانیان از تصمیمات یزید و ممانعت از ورود امام حسین (ع) به طرف ایران هشدار داد.

این مسئول ادامه داد: یزید و ابن سعد یقین داشتند که اگر ایرانی از واقعه کربلا آگاه می‌شد یا اینکه امام حسین (ع)به طرف ایران حرکت می‌کرد قادر به شهادت حضرت  امام حسین (ع) و یارانش نمی‌شدند و شکست آنها حتمی بود.

وی با بیان اینکه 140 سال پس از واقعه کربلا ایرانی‌ها عشق خود را به امامت و ولایت به‌خوبی نشان دادند، افزود: این زمانی بود که حضرت امام رضا (ع) با ترفند حاکم وقت به طرف ایران حرکت کردند و صد هزار ایرانی در نیشابور به استقبال امام رضا (ع) رفتند.

عادلی انتخاب ولایت از طرف پیامبر (ص) را از سخت‌ترین امورات پیامبری ایشان دانست و تصریح کرد: انتخاب ولایت با استناد آیه67 سوره مائده از تاکیدات پروردگار عالم بود.

وی با بیان اینکه دین بدون امام و ولایت، دین ناقص و انحرافی است، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه تداوم واقعه غدیر بوده و پیروی از ولایت فقیه ما را به سعادت می‌رساند.

این مسئول از تدابیر پلیس برای تامین امنیت قدردانی کرد و یادآور شد: یکی از افتخارات پلیس این است که مردم با دیدن آنها احساس آرامش می‌کنند. 

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول