اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

اسلام بدون ولایت دین ناقص است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: بنا به نص صریح قرآن، اسلام منهای ولایت دین ناقص است.

اسلام بدون ولایت دین ناقص است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، صبح امروز در مراسم تجلیل از سادات کارکنان جهاد کشاورزی ابرکوه اظهار داشت: با استناد به نص قرآن، اسلام منهای ولایت یعنی دین ناقص و غیر قابل قبول از جانب خداوند و مفهوم آیه قرآن باید برای اهل برهان و همه مسلمانان حائز اهمیت باشد.

وی افزود: ابلاغ ولایت امیرالمومنین از جانب خدا بود و خدا به پیامبر می‌گوید که اگر کمترین کوتاهی از تو در این زمینه سر بزند، رسالت خدا را انجام نداده‌ای و جالب است که بعد از انجام این رسالت و ابلاغ ولایت امام علی(ع) از سوی پیامبر، مراتب رضایتمندی حق از پیامبر و رسمی شدن دین اسلام ابلاغ می‌شود و خداوند اظهار می‌کند که امروز نعمتم را بر شما تمام و دینم را کامل کردم و اسلام را دین شما قرار دادم.

حسینی ادامه داد: غدیر برای ما از آن جهت دارای قرب و اهمیت است که خمیر مایه دین و حقیقت و هویت شریعت مقدسه و روز اعلان ولایت معصومین به جلوداری امام علی(ع)، روز اکمال دین و به ثمر نشستن تلاش 23 ساله پیامبر اکرم به امر الهی است.

وی گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی و ارزش‌های به دست آمده از آن، ترویج مبانی ولایت فقیه است و بعد از انقلاب شاخصه انسان‌های معتقد ولایت‌مداری قرار گرفت و اگر کسی در این مسیر نباشد قرآن‌پذیر و به حکم قرآن دین‌پذیر نیست.

حسینی یادآور شد: اگر از ولایت‌پذیری دم می‌زنیم، شعار سیاسی نیست و سبقه اعتقادی خود را بیان می‌کنیم و بحث ولایت برای ما جایگاه اعتقادی و نه سیاسی دارد.

وی گفت: ولایت فقیه استمرار ولایت معصومین و منشعب از چشمه‌سار جوشان غدیر خم و استمرار بخشیدن به جریان ولایت غدیریه است و غدیر سرچشمه جوشان و همیشه جاری ولایت در راستای نیل بشریت به سعادت دنیوی و اخروی است.

مراسم تجلیل از سادات در جهاد کشاورزی برای چندمین سال است که در این اداره برگزار می‌شود.

انتهاب پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول