اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس مطرح شد

دانش‌آموز بسیجی تبلور دانایی و ولایت‌مداری

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانش‌آموزی ناحیه مقاومت بسیج ری با اشاره به برنامه‌های متنوعی که برای هفته بسیج دانش‌آموزی تدارک دیده شده است، گفت: دانش‌آموز بسیجی تبلور دانایی و ولایت‌مداری است.

دانش‌آموز بسیجی تبلور دانایی و ولایت‌مداری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، «بسیج» به‌عنوان نخستین نهاد مردمی کشور در پی فرمان تاریخی امام خمینی (ره) تشکیل شد که سابقه درخشان مردان و زنان عضو این تشکل مردمی، هیچ‌گاه از خاطر تاریخ پرعظمت کشورمان محو نخواهد شد. پس از اتمام جنگ، فلسفه توسعه و تعمیم فرهنگ بسیجی در میان سایر اقشار جامعه به‌ اجرا درآمد و دانش‌آموزان نیز به‌عنوان قشر تاثیرگذار کشور از این افتخار بی‌نصیب نمانده و در قالب گروه‌های منسجمی به عضویت جامعه بزرگ بسیج کشور در آمدند که به خاطر فعالیت آنها در طول هفته‌ای به نام هفته بسیج دانش‌آموزی رقم خورده است که این روز به‌عنوان نقطه عطف هفته بسیج دانش‌آموزی انتخاب شده است. برای اطلاع از ویژه برنامه‌هایی که برای هفته بسیج دانش‌آموزی پیش‌بینی کردند با سید حسن بی‌هاشم، مسئول بسیج دانش‌آموزی ناحیه مقاومت ری گفت‌و‌گویی ترتیب داده‌ایم که شما را با حال و هوای این هفته آشنا می‌کند.

فارس: هفته بسیج دانش‌آموزی با اجرای چه برنامه‌هایی کلید خورد؟

امسال نیز پیرو سنت هرساله، دانش‌آموزان بسیجی ری همراه با سایر دانش‌آموزان استان تهران در روز استقبال از هفته بسیج در حرم مطهر معمار کبیر انقلاب اسلامی گردهم آمدند و با اهدای تاج گل و نثار فاتحه بار دیگر با آرمان‌های والای امام خمینی (ره) بنیانگذار نهاد مقدس بسیج، شهدا و مقام معظم رهبری عهد و میثاقی دوباره بستند.

فارس: از مهم‌ترین رویکردی که در سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان بسیجی تعریف شده است، برایمان بگویید.

هر سال براساس نیاز جامعه، آسیب‌ها و مخاطرات اجتماعی، رویکرد جدیدی در فهرست برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی تعریف می‌شود.

از این رو امسال تقویت حلقه‌های معرفتی صالحین دانش‌آموزی در اولویت برنامه‌های اجرایی قرار دارد.

فارس: برای آشنایی دانش‌آموزان از اهمیت و فلسفه تشکیل حلقه‌های صالحین بگویید.

دانش‌آموزان بسیجی در قالب یک گروه کوچک چند نفره یک حلقه صالحین را تشکیل می‌دهند. دانش‌آموزان حلقه صالحین این شانس را دارند تا با شرکت در جلسات هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ که با حضور مربیان و کارشناسان حوزه بسیج برگزار می‌شود، ضمن کسب اطلاع در ارتباط با مسائل روز جامعه، پاسخ مناسبی برای سئوالات و ابهامات مذهبی، عقیدتی و فرهنگی خود دریافت کنند.

فارس: باتوجه به شعارهایی که برای هفته بسیج دانش‌‌آموزی رقم خورده است برای تبلور دانایی دانش‌آموزان در طول این هفته چه برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده‌اید؟

برنامه‌هایی که در طول هفته دانش‌آموزی برگزار می‌شود، نمادی از طرح‌ها و برنامه‌هایی است که در طول سال برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است، یکی از این برنامه‌ها، برگزاری جلسات هم‌اندیشی مسئولان شهر با نخبگان بسیجی و استفاده از پیشنهادات و نظرات آنهاست.

در طول هفته بسیج دانش‌آموزی نیز 20 نفر از دانش‌آموزان نخبه علمی‌‌، ورزشی و هنری و پنج دانش‌آموزی که در مسابقات کشورهای اسلامی حائز رتبه برتر شده بودند در مراسمی باشکوه مورد تقدیر و تجلیل فرماندهان بسیج قرار گرفتند که این موضوع در ایجاد تعامل و تقویت انگیزه دانش‌آموزان تاثیرگذار است.

فارس: با خبر شدیم برای نخستین بار پایگاه بسیج دانش‌آموزان ابتدایی راه‌اندازی و افتتاح شده است، اشاره‌ای به این موضوع داشته باشید.

با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده و ارتقای رشد فکری و روحیه مشارکت‌جویی دانش‌‌آموزان ابتدایی، امسال پایگاه بسیج مقطع ابتدایی در سازمان بسیج دانش‌آموزی تعریف شده است که دانش‌آموزان بسیجی این مقطع با عنوان «امیدان» به عضویت بسیج درمی‌آیند.

برای اطلاع بد نیست بدانید که دانش‌آموزان بسیجی مقطع راهنمایی را به‌عنوان «پویندگان» و مقطع دبیرستان را «پیشگامان» می‌نامند.

فارس: از برگزاری مسابقات فرهنگی چه خبر؟

در طول این هفته تمام دانش‌آموزان بسیجی این فرصت را دارند تا با شرکت در این مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری با یکدیگر به رقابت بپردازند. یکی از این مسابقات که خوشبختانه از ابتدای هفته مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفته است، مسابقه نشریه دیواری با موضوع «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» است.

مسابقه نقاشی، انشاء نویسی و وبلاگ‌نویسی نیز با موضوع شعار هفته بسیج در مقاطع مختلف برگزار شده است که برای نفرات برتر حوایز نفیسی نیز پیش‌بینی شده است.

فارس: سهم شهرستان ری از اعزام دانش‌آموزان بسیجی به کربلای ایران چه میزان است؟

سال‌هاست که کاروان راهیان نور بر اساس فلسفه‌ای خاص و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل امروز راه‌اندازی شده است.

بر اسا‌س نظر کارشناسان آموزش و پرورش، حضور دانش‌آموزان همراه خانواده‌ها در این اردوها، تاثیر بسیار مطلوبی در روحیه و تقویت باورهای دینی آنها داشته است بنابراین در پی درخواست وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس از سال گذشته، کاروان راهیان نور دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان تمام مدارس کشور راه‌اندازی شده است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی ناحیه مقاومت ری از اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی در طول هفته بسیج خبر داد و افزود: دانش‌آموزانی که تمایل دارند از این سفر معنوی بهره‌ ببرند می‌توانند با مراجعه به پایگاه بسیح مدرسه، آمادگی خود را برای شرکت در کاروان راهیان نور اعلام کنند.

امسال با توجه به استقبال دانش‌آموزان از کاروان راهیان نور، سهمیه اعزام سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران از 40 هزار دانش‌آموز به 60 هزار دانش‌آموز افزایش یافته است و اکنون بیست و سومین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران به مناطق جنگی جنوب اعزام شده است.

فارس: یادواره 36 هزار دانش‌آموز شهید با چه کیفیتی برگزار شد؟

یادواره شهدای دانش‌آموز بسیجی با حضور دانش‌آموزان ری در مدرسه آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد.

در این مراسم که به‌ همت حوزه بسیج آموزش و پرورش ناحیه 2 برپا شد، پیشگامان بسیجی در مقطع دبیرستان یاد و خاطره 36 هزار دانش‌‌آموز شهید بسیجی را گرامی داشتند. با توجه به ترویج فرهنگ و روحیه بسیجی در میان دانش‌آموزان «شهید بهنام محمدی» به‌عنوان شهید نمونه سال تحصیلی 91 انتخاب شد تا سیره و هدف این دانش‌آموز شهید برای سایر دانش‌آموزانی که اکنون در سنگر مدرسه مشغول جهاد علم و دانش هستند، الگوسازی شود.

در طول هفته بسیج دانش‌آموزی، مراسم نمادین یادواره شهدای محله و مدرسه در تمام مدارس ری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول