اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

ولایت روح توحید است / نمایندگان اتحادیه اروپا به زندان‌های عربستان سرکشی کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: ولایت روح توحید است به این معنا که توحید منهای ولایت دیگر توحید نیست.

ولایت روح توحید است / نمایندگان اتحادیه اروپا به زندان‌های عربستان سرکشی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت 18 ذی‌الحجه سالروز عید سعید غدیر خم اظهار داشت: ولایت، ضامن استمرار و حیات توحید است و به بیان دیگر ولایت، روح عبادت و رمز بندگی خدای متعال است.

وی با روایت مشروح حادثه غدیرخم و بیان چگونگی برگزیده شدن مولای متقیان علی (ع) به مقام امامت از سوی پیامبر اکرم (ص) با فرمان خدای متعال عنوان کرد: اگر کسی شب‌ها شب‌زنده‌داری کند و تمام ثروت خود را در راه خدا احسان و انفاق کند بدون ولایت اهل بیت ذره‌ای ارزش ندارد.

امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنان خود، 13 آبان را یادآور سه حادثه مهم دانست و خاطرنشان کرد: تبعید امام راحل به ترکیه پس از سخنرانی‌ها و اقدامات روشنگرانه ایشان در سال 43، شهادت تعدادی از دانش‌آموزان و دانشجویان در سال 57 به دست مأموران رژیم ستم‌شاهی و تسخیر سفارت آمریکا پس از مشخص شدن اقدامات جاسوسی و خرابکارانه آن و دستگیری کارمندان این لانه جاسوسی در سال 58 از جمله اتفاقاتی بود که 13 آبان را به عنوان روزی مهم و ویژه در تاریخ باشکوه ملت ایران ثبت کرده است.

نمازی با اشاره به اسناد کشف شده از توطئه‌های سفارت آمریکا علیه انقلاب اسلامی ابراز داشت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا آنچنان اتفاق مهمی بود که بنیانگذار انقلاب اسلامی از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

عضو خبرگان رهبری همچنین به دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان در هفته گذشته با مقام معظم رهبری پرداخت و به برخی از محورهای بیانات ایشان در این دیدار پرشور اشاره کرد.

به گفته وی، نکشاندن اختلافات به میان مردم از سوی مسئولان، آغاز مبارزه ملت ایران با آمریکا از سال 1332 و کودتای 28 مرداد، استمرار شکست‌های آمریکا تا امروز، پیروزی همیشگی ملت ایران در برابر آمریکا، سقوط چشمگیر آمریکا در 30 سال گذشته از نظر اقتدار و وجاهت جهانی، خارج کردن گروهک منافقین از لیست به اصطلاح سیاه به عنوان نمونه‌ای از عملکرد متناقض آمریکا در قبال ادعای مبارزه با تروریسم و برپایی بزرگترین راهپیمایی تاریخ در صورت تعیین یک روز به عنوان روز نفرت از آمریکا برخی از محورهای بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان بود.

نمازی با اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی و برخی کشورهای هم‌نظر با ایران در حل مشکل سوریه از طریق ملت این کشور و پرهیز از اقدامات مسلحانه تصریح کرد: با این وجود و اعلام آتش‌بس چهار روزه به مناسبت تعطیلات عید قربان در سوریه و تعهد تروریست‌ها به رعایت آن، شاهد شکل‌گیری انفجارهای فراوانی در شهرهای بزرگ این کشور و نقض پیمان آتش‌بس از سوی گروه‌های مسلح بودیم.

وی خاطرنشان کرد: این امر نشان می‌دهد کسانی که پشت این قضیه هستند تنها به دنبال براندازی دولت سوریه به عنوان جبهه مقاومت در برابر صهیونیست‌ها هستند.

خطیب نماز جمعه کاشان با اشاره به اقدام اخیر هئیت پارلمان اتحادیه و گذاشتن شرط بازدید از زندان‌های ایران برای ورود به کشورمان ابراز داشت: شما اگر واقعاً به دنبال حقوق بشر هستید به جای آنکه شرط بازدید از زندان‌های ایران که پس از انقلاب به دانشگاهی انسان‌ساز و مکانی برای استغفار و توبه تبدیل شده وضع کنید به زندان‌های برخی کشورها نظیر عربستان و بحرین سری بزنید و مشاهده کنید که چگونه مسلمانان مظلوم چه شیعه و چه سنی در آنجا شکنجه می‌شوند.

نمازی با تأکید بر اینکه غربی‌ها حقوق بشر را به سخره گرفته‌اند یادآور شد: چگونه آنان در مقابل جنایات آل‌سعود و آل‌خلیفه در بحرین و همچنین کشتار بی‌رحمانه و آواره کردن مسلمانان میانمار خاموش هستند و چیزی نمی‌گویند.

وی در پایان شهادت سه نفر از اهالی کاشان در حادثه تروریستی در عتبات عالیات را به خانواده آنان تبریک و تسلیت گفت.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول