اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

ولایت در راس مسائل اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمان گفت: امامت و ولایت در راس تمام مسائل اسلامی قرار گرفته است.

ولایت در راس مسائل اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در آیین نماز جمعه این هفته مرکز استان اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) عید غدیر را عید بزرگ نامیدند و عیدی والاتر و مهم‌تر از عید غدیر در اسلام وجود ندارد، غدیر تنها نام یک سرزمین نیست، بلکه چشمه‌ای است که تا پایان هستی می‌جوشد.

جعفری با اشاره به اینکه امامت و ولایت در راس تمام مسائل اسلامی قرار گرفته است، عنوان کرد: جامعه‌ای که بر اساس امامت و ولایت باشد آن جامعه اهل سعادت و رستگاری است.

وی تصریح کرد: غدیر مهم‌ترین سند بر فضیلت امام علی (ع) بر تمام صحابه رسول‌الله (ص) است و برادران اهل سنت و جماعت قبول دارند که علی (ع) افضل بر امت و بعد از پیامبر در تمام فضیلت‌ها ممتاز و برجسته بود.

جعفری با اشاره به اینکه حدیث غدیر از حیث سند قابل مناقشه نیست، گفت: سخنرانی رسول‌الله (ص) در روز غدیر در باره غدیر و ولایت به طول انجامید و تمام نکته‌های لازم را گوشزد کردند که حجت بر همه به حد کمال برسد.

وی ابراز داشت: در حالی که در روز عید غدیر بسیاری به حضرت علی (ع) تبریک گفتند، اما این امام عزیز 25 سال خانه‌شین بود هرچند که از همکاری با خلفا امتناع نکرد و در کارهای مهم با حضرت علی (ع) مشورت می‌کردند.

جعفری خاطرنشان کرد: امام علی (ع) تا جایی که ممکن بود از حق خود دفاع کرد و حضرت زهرا (س) نیز مدافع حق ایشان بود، اما بیش از این میزان به صلاح جامعه اسلامی نبود.

وی افزود: حدیث غدیر را 110 نفر از صحابه، 84 نفر از تابعین و 360 نفر از علما و راویان طی قرن‌ها حدیت غدیر خم را نقل کرده‌اند.

جعفری گفت: حدیث غدیر به سند نیاز ندارد و آن قدر واضح و روشن است که سند نمی‌طلبد و آن کسی که انکار می‌کند باید سند و دلیلی بیاورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بیان داشت: غدیر احیاگر تفکر عدم تفکیک دین از سیاست است و تفکر غدیر توسط علامه امینی و انقلاب اسلامی ایران در تمام دنیای اسلام مطرح شد.

جعفری با بیان اینکه مردم در 13 آبان تنفر و انزجار خود از شیطان بزرگ را اعلام می‌کنند، ابراز داشت: وقایع این روز در تاریخ ایران ماندگار است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول