اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

تحریم‌ها از ولایت‌مداری مردم نمی‌کاهد

خبرگزاری فارس: امام جمعه آوج گفت: تحریم‌های صورت گرفته از سوی دشمنان نه تنها از ولایت‌مداری مردم نمی‌کاهد بلکه موجب تقویت پیوند بین مردم و ولایت می‌شود.

تحریم‌ها از ولایت‌مداری مردم نمی‌کاهد

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج استان قزوین، حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر آوج با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم  اظهار کرد: عید پر فضیلت و ارزشمند غدیر جزو بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان است و اگر خواستار پایدار ماندن دین و ایمان خود هستیم باید به خاندان عصمت و طهارت تمسک بجوییم.

امام جمعه آوج با اشاره به شأن و منزلت عید غدیر افزود: تمام کار‌ها و فعالیت‌های ما شیعیان نیز باید نشأت گرفته از راه و رسم اهل بیت و به ویژه امام علی (ع) باشد، چراکه در این صورت شیطان ما را از راه پیروی از ولایت باز می‌دارد.

وی با بیان اینکه تمام شیعیان امیر‌المؤمنین وظیفه دارند تا با گرامیداشت و بزرگداشت عید ولایت در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی گام بردارند، تصریح کرد: تفکر شیعه تا به امروز نابود کننده قدرت پوشالی دشمنان بوده است.

امام جمعه آوج با اشاره به اینکه 13 آبان در اذهان عمومی ملت ایران یادآور رشادت‌ها و مقاومت جانانه برابر استکبار جهانی است، عنوان کرد: در سال 58 در چنین روزی بود که دانشجویان پیرو خط امام سفارت آمریکا را که تبدیل به یک جاسوس‌خانه بزرگ شده بود، تسخیر کرده و موجب اقتدار انقلاب اسلامی شدند.

هاشمی ادامه داد: تبعید امام خمینی (ره) در پی اعتراض به لایحه ضد انسانی کاپیتولاسیون در سال 42 نیز در روز 13 آبان رخ داد که در بیداری و مبارزه مردم علیه رژیم پهلوی نقش ویژه‌ای داشت.

وی با محکومیت کینه‌توزی‌های استکبار جهانی اظهار کرد: تمام فشار‌هایی که از سوی استکبار جهانی بر ایران اسلامی تحمیل می‌شود، به دلیل علاقه و محب این ملت به اهل بیت (ع) است و اگر امروز از پیروی از این بزرگواران و پیشوایان دست بکشیم، دشمنان بر ما فائق آمده و نظام اسلامی را شکست می‌دهند.

امام جمعه آوج ادامه داد: اطاعت از ولایت فقیه در شرایط کنونی و هر زمان دیگری فریضه‌ای واجب و ضروری است.

وی با بیان اینکه توطئه‌های منافقان علیه جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: نتیجه تمام کینه‌توزی‌ها و تحریم‌های دشمنان این است که نظام اسلامی روز به روز به رشد و پویایی خود نزدیک شده و در این مسیر ملت‌های دیگر را نیز بیدار و هوشیار کرده است.

امام جمعه آوج ادامه داد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری جنگ ما با استکبار جهانی از سال 32 آغاز شده است که در این راستا توطئه‌ها و تلاش‌های آمریکا به منظور جبران شکست‌های گذشته خود همچنان ادامه دارد.

هاشمی با بیان اینکه امروز فریاد شکست و زوال آمریکا تنها به ایران اسلامی محدود نمی‌شود، بیان کرد: امروز تمام جهان اسلام و امت‌های اسلامی یک صدا نابودی و ریشه‌کنی استکبار را فریاد زده و در این راستا با یکدیگر متحد، یک‌شکل و هم‌پیمان هستند.

وی ادامه داد: تنها سودی که استکبار از دشمنی با ملت ایران گرفته، آن است که روز به روز بر حقارت خویش افزوده شده و پیشرفت‌ها و افتخار‌های ملت ما نیز دو چندان شده است.

امام جمعه آوج ادامه داد: نسل کنونی انقلاب پیروزی‌ها و رشادت‌های رزمندگان و بسیجیان در ایام دفاع مقدس را لمس نکرده‌اند، اما با عشق و علاقه به ولایت فقیه در راستای پیشرفت روز افزون کشور در زمینه‌های مختلف مانند: عرصه علمی، فناوری، و سازندگی گام می‌گذارند.

وی افزود: اقتدار ایران اسلامی امروز آمریکا و مدعیان دیگر را از فکر تجاوز و حمله باز داشته است.

هاشمی با اشاره به شکست‌های دشمنان اسلام در میادین مبارزه با ملت‌ها بیان کرد: استکبار جهانی از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی دچار تزلزل شد و در وادی سقوط قرار گرفت و شعار‌های واحد مرگ بر استکبار از سوی امت‌های اسلامی هیمنه پوشالی آنان را به شکست کشانیده است.

وی ادامه داد: بر طبق اسناد منتشر شده حکومت آمریکا منفور‌ترین حکومت بین ملت‌ها و مردم جهان است، چراکه آنان با شعار دفاع از حقوق بشر وارد عرصه شده ولی در عمل خلاف این شعار حرکت می‌کنند.

امام جمعه آوج با بیان اینکه در هر کشوری که حکومت در آن دیکتاتوری است، مستکبران در آن دخالت کرده و مردم را تحقیر می‌کنند، بیان کرد: ملت ایران تا دست‌یابی به قله‌های سعادت همچنان راه خود را با قدرت بیشتری ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول