اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص اعتبار 900 میلیون ریال صورت گرفت

تجهیز بقاع متبرکه استان زنجان به سیستم اطفای حریق

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تصویب 900 میلیون ریال برای تجهیز بقاع متبرکه استان زنجان به سیستم اطفای حریق خبر داد.

تجهیز بقاع متبرکه استان زنجان به سیستم اطفای حریق

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: این تصمیم‌گیری در راستای تعامل دو جانبه اوقاف و آتش‌نشانی استان حاصل شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مبلغ 900 میلیون ریال برای تجهیز کلیه بقاع و اماکن متبرکه استان به سیستم اطفای حریق کپسول آتش‌نشانی شده تصویب شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به خلاء قوانین لازم و وجود قوانین و مقررات مزاحم گفت: معافیت از پرداخت مالیات و عوارض شهرداری افراد واقف، معافیت پرداخت عوارض مربوط به صدور پروانه ساختمانی موقوفات، اماکن مذهبی و بقاع، معافیت از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز موقوفات، عضویت اداره کل اوقاف در کمیسیون ماده پنج، تشکیل شورای عالی حفظ و حراست از مقررات موقوفات، الزام اداره ثبت به ارائه مجلدی از دفا‌تر ثبت، صدور مجوز برای موسسات خیریه توسط اداره کل اوقاف، در نظر گرفتن ردیف اعتبار ملی در راستای احیاء و بازسازی موقوفات از قوانین و مقررات لازمه اوقاف است. 

وی همچنین با اشاره به تاثیر مثبت تفاهمنامه مابین سازمان اوقاف با منابع طبیعی گفت: در ارتباط با اجرای تفاهمنامه با منابع طبیعی در این استان 15 هزار هکتار از زمین‌های وقفی تعیین و  موجب جلوگیری از اتلاف بیت‌المال شده است.

حجت‌الاسلام باقری ادامه داد: در حال حاضر زنجان، بعد از استان کردستان دومین استان در اجرای تفاهمنامه مذکور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر مثبت تفاهم‌نامه با سازمان ثبت و برگزاری شش جلسه با این اداره کل گفت: صدور سند برای همه امامزادگان، تهیه نقشه کاداست برای روستاهایی که دارای شش‌دانگ موقوفه هستند، اعمال ماده 21 قانون ثبت نسبت به مساجد روستایی، صدور سند مالکیت برای همه موقوفات بلامعارض، احصای موانع و مشکلات پرونده‌های تحدید حدود شده که منجر به سند مالکیت نشده به تفکیک شهرستان‌ها و اقدام برای صدور سند مالکیت آن‌ها از دستاوردهای مثبت تعامل با ثبت بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین با اشاره به تعامل با فرمانداران و اداره ثبت اسناد که منجر به آزادسازی موقوفات امامزاده سید اسماعیل(ع) شده است و گفت: همچنین تعامل این اداره کل با دانشگاه علوم پزشکی نیز منجر به آزادسازی بخشی از موقوفه یک مرحوم، مغازه‌ای به ارزش 30 میلیارد ریال شده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول