اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خبر داد

اجرای ساختار جدید سازمان اوقاف از ابتدای آبان ماه

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ساختار جدید سازمان اوقاف و امور خیریه که پس از 27 سال تغییر یافت از ابتدای آبان ماه در سراسر کشور اجرا می‌شود.

اجرای ساختار جدید سازمان اوقاف از ابتدای آبان ماه

حجت‌الاسلام محمدرضا حاتمی سرپرست معاونت اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین پیرامون ساختار جدید این سازمان اظهار کرد: ساختار جدید پس از 27 سال با رویکرد تحول در سازمان اوقاف و امور خیریه در حال انجام است.

وی افزود: این تحول در راستای رشد و توسعه موقوفات بوده و امیدواریم احیای موقوفات را در پی داشته باشد.

حاتمی با تأکید بر رضایت‌مندی مردم در ساختار جدید سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: به عنوان نماینده اوقاف برای اجرای این ساختار جدید در استان قزوین حضور یافته‌ام که با تعامل کمیسیون مربوط در استان، این ساختار جدید در استان قزوین اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پیرامون ویژگی‌های این ساختار جدید عنوان کرد: نخستین ویژگی این ساختار، مأموریت‌محور بودنش نسبت به فضای اوقاف و تعریف حوزه‌ای با عنوان اقتصادی و اداره‌ای با عنوان بهره‌برداری اقتصادی است.

وی ادامه داد: تعداد معاونت‌های این سازمان به دو معاونت افزایش یافته و ساختار اوقاف استان قزوین با تحولی جدی در تعداد پست‌ها، کارمندانش تنها در ستاد مرکزی اوقاف 32 پست وجود دارد که پیش از این در سراسر استان این تعداد پست وجود داشت.

حاتمی تغییرات جدید در عرصه ساختار سازمانی اوقاف و امور خیریه را امری مهم ارزیابی و عنوان کرد: بررسی ویژه‌ای نیز در این تحولات بر روی افرادی که در پست‌های مختلف قرار دارند، انجام می گیرد تا با بررسی مجدد بر روی کارمندان و تعریف شرایط جدید برای حضور در هر پست، بازدهی این سازمان بیش از پیش افزایش یابد.

سرپرست معاونت اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطر نشان کرد: این ساختار جدید از پایان مهر ماه اجرایی می‌شود و پست‌های جدید پس از تصویب در کمیسیون مرکزی سازمان اوقاف و امور خیریه در به استان‌ها ابلاغ و از ابتدای آبان‌ماه در سراسر کشور اجرا می‌شود.

حاتمی تأکید کرد: ساختار به عنوان یک قالب است و به تنهایی اثرگذار نخواهد بود بلکه این ساختار با نیروهای فعال، شاداب و متدین که اعتقاد به پیشبرد اهداف اوقاف و تسهیل در امور مردم را داشته باشند پیش می‌رود و می‌تواند موفق باشد.

وی با ترسیم آینده‌ای روشن برای این سازمان پس از اجرای ساختار جدید، تأکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفت در یک روند 6 ماهه خروجی ساختار جدید بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفته و امید زیادی داریم که به نتایج مطلوبی دست یابیم.

سرپرست معاونت اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پیرامون اوقاف قزوین نیز بیان کرد: استان قزوین از نظر قرار گرفتن در محل ارتباطی مرکز به غرب و شمال غرب کشور، نزدیکی به پایتخت، قطب علمی و صنعتی بودن و حضور افرادی متدین و تأثیرگذار که از گذشته وجود داشته‌اند از ظرفیت‌های این استان است.

حاتمی با بیان این مطلب که سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به ویژگی‌های استان قزوین، نگاه ویژه‌ای به این استان دارد، یادآور شد: موقوفات قابل اعتنا در این استان که حرف برای گفتن دارد، از دیگر ویژگی‌های استان قزوین است که امیدواریم با تشکیل اداره بهره‌برداری اقتصادی در مجموعه اوقاف استان، بتوانیم گام‌های مطلوبی در این راستا انجام دهیم.

وی تأکید کرد: موقوفات از گذشته شئون اجتماعی داشته‌اند و بسیاری از خدمات اجتماعی از طریق وقف انجام می‌شده است که امروز نیز باید این مهم احیا شود و استفاده مردم از وقف مانند گذشته رونق بگیرد که از جمله راهکارهایش هموار کردن مسیر برای علاقه‌مندان در این عرصه است.

سرپرست معاونت اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خاتمه تأکید کرد: استان قزوین ظرفیت‌ خوبی برای وقف جدید دارد که می‌تواند در این عرصه سرآمد دیگر استان‌ها باشد.

انتهای پیام/ب۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول