اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه ولایت صورت می‌گیرد

برگزاری جشن ولایت علوی در بقاع متبرکه سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در بقاع متبرکه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

برگزاری جشن ولایت علوی در بقاع متبرکه سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام منصور هاشمی اظهار داشت: جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در دو بقعه متبرکه سید مهدی ایرانشهر و سید باقر زابل برگزار می شود.

وی با تشریح برنامه برگزاری جشن‌های ولایت علوی، اکمال دین نبوی در بقاع متبرکه، برگزاری این جشن‌ها را در بقاع متبرکه، یکی از برنامه‌های ویژه اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این جشن را ترویج آموزه‌های دینی و آشنایی مردم با ولایت و امامت برشمرد و گفت: در دو بقعه شاخص سیستان و بلوچستان در شب عید غدیر، جشن با شکوه ولایت علوی، اکمال دین نبوی برگزار می‌شود.

هاشمی، قرائت قرآن، سخنرانی و شعرخوانی شاعران آیینی را از جمله برنامه‌های این جشن ذکر کرد و ادامه داد: خطبه غدیر در روز عید غدیر قرائت و از ساداتی جلیل‌القدر در مراسم تجلیل می‌شود.

وی به اهمیت وقف برای غدیر اشاره کرد و بیان داشت: اکنون جلسه‌هایی در زمینه روضه‌خوانی و مقتل‌خوانی از محل موقوفات برگزار می‌شود که میراث واقفان گذشته به‌ شمار می‌رود ولی متأسفانه در زمینه اعیاد به‌ویژه عید غدیر، موقوفات بسیار ناچیزی موجود است که نیاز به وقف جدید در این زمینه است.

* برگزاری کنگره ملی فقه امام صادق(ع) در سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان همچنین از برگزاری کنگره ملی فقه امام صادق(ع) در سیستان و بلوچستان خبر داد.

هاشمی گفت: آشنایی با زندگانی معصومین(ع) امری معنوی و ضروری است و برای شناخت و عرفان مضاعف و گام برداشتن در این راستا و اسوه قرار دادن عملی و الگوگیری از افعال و صفات الهی آن انسان‌های بلندمرتبه، کنگره ملی فقه امام صادق(ع) طراحی شده است.

وی بیان کرد: این کنگره با هدف آشنایی عموم مردم با ابعاد زندگانی حضرت امام صادق (ع) و جلب و جذب محققین و پژوهشگران برای خلق آثار و پژوهش جدید مرتبط با محوریت و موضوعات فراخوان کنگره و استفاده بهینه از موقوفات مربوط با ائمه معصومین (ع) برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان اهداف دیگر این کنگره را تقویت بنیه‌های دینی، مذهبی آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان نسبت به اهل بیت(ع)، تبدیل آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی، ترویج و گسترش فضائل و مناقب اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی و گسترش و تقویت تفکر ولایی در جامعه اسلامی عنوان کرد.

هاشمی با اشاره به تشکیل ستاد استانی و کمیته‌های مختلف این کنگره گفت: در این کنگره، کمیته‌های تبلیغات و اطلاع رسانی، کمیته مالی و پشتیبانی، کمیته نظارت و ارزیابی و کمیته علمی فعال شده‌اند.

وی در ادامه به موضوعات فراخوان این کنگره ملی اشاره و تصریح کرد: با همکاری و فعال شدن کمیته علمی این کنگره، موضوعات فراخوان این کنگره آماده شده است که به زودی موضوعات در قالب پوستر در سطح ملی اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان از همه پژوهشگران، محققین، نخبگان، دانشجویان و اساتید و هیئت علمی دانشگاه‌ها، روحانیت و علما و علاقمندان درخواست کرد تا با ارسال مقاله به دبیرخانه این کنگره واقع در معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بتوانند نقش آن امام بزرگوار را در ابعاد مختلف زندگانی به مردم بشناسانند.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول