اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس:

بقاع متبرکه مرکز برنامه‌های فرهنگی فردوس هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس گفت: بقاع متبرکه مرکز برنامه‌های فرهنگی در شهرستان فردوس هستند.

بقاع متبرکه مرکز برنامه‌های فرهنگی فردوس هستند

حجت‌الاسلام و المسلمین دادخدا خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: پاداش رسالت پیامبر(ص) محبت و دوستی خویشان آن حضرت است که هم اکنون در محیط زندگی ما محو و ما باید از حرم آنها سرکشی کنیم و از حریم و معیار آنها دفاع و رهروشان باشیم.

وی افزود: امامزادگان هر منطقه ستارگان فروزان و شکوفه‌های شجره طیبه هستند که اصل آنها ثابت و روشنی‌بخش تاریکی‌های جهالت و نادانی بشر و تلاش آنها سبب نجات مستضعفان از یوق ستم سلاطین و مستکبران است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس با اشاره به آیات و روایات متعدد در ارتباط با زیارت امامزادگان تصریح کرد: امام موسی‌کاظم (ع) فرمود هر کسی توانایی ندارد که به زیارت ما بیاید حتماً دوستداران صالح ما را زیارت کند تا ثواب زیارت ما برای او نوشته شود.

 

*پیامدهای حضور امامزادگان سبب تقویت و بیداری مسلمانان است

خدایی گفت: امروز افراد زیادی سعی می‌کنند در قماش خدمت‌گزاری به بقاع متبرکه دربیایند که علاوه بر توفیق و سعادت خدمتگزاری سبب اجرای امور فرهنگی و عمرانی می‌شود و در حقیقت این افراد مانند کسانی هستند که در عصر پیامبر یا هر امامی کارگزاران آنها هستند.

وی افزود: حضور امامزادگان به اقصی نقاط ایران اسلامی اگر چه سختی‌ها، ناراحتی‌ها و دوری از زن و فرزند را در پی داشت ولی سبب تقویت و بیداری مسلمانان، گسترش نسل سادات، ایجاد پایگاه بزرگ در جهان و ایجاد محیط امن برای دانشمندان علوم آل محمد(ص) و زمینه‌ساز قیام مهدوی شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس تصریح کرد: امروز بقاع متبرکه به محوریت فعالیت‌های فرهنگی که تمام مناسبت‌های مذهبی و اسلامی در جوار مقدس آنها برگزار می‌شود تبدیل شده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول