اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه فرا رسیدن روز عرفه انجام می‌شود

برگزاری دعای عرفه در بقاع متبرکه شاخص خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری دعای عرفه امام حسین (ع) در بقاع متبرکه شاخص استان همزمان با فرا رسیدن روز عرفه خبر داد.

برگزاری دعای عرفه در بقاع متبرکه شاخص خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محسن مومنی‌مقدم اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن روز عرفه و قرائت دعای عرفه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) این مراسم معنوی در بقاع امامزادگان استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم همه ساله در سطح استان برگزار می‌شود و امسال نیز در بقاع امامزادگان شهدای باقریه بیرجند، شاه سلیمان علی (ع)، سید ابوالقاسم (ع) خوسف، بی‌بی سیده زهرا (س) نوزاد، زید‌النار(ع) آفریز، داوود (ع) قاین، عبدالله (ع) کارشک و اسماعیل (ع) خشکان خضری، بی‌بی نجمه خاتون (س) و محمد بن اسحاق (ع) بشرویه و دیگر بقاع شاخص شهرستان‌های استان برگزار می‌‌شود.

مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: برنامه‌ها در این مکان‌ها از ساعت 14 روز پنج‌شنبه آغاز شده و مداحان در این مراسم به قرائت دعا می‌پردازند.

مومنی‌مقدم افزود: دعای عرفه از مشهورترین دعاهاست که شامل مضامین عارفانه‎ای چون شناخت پروردگار و تضرع به درگاه لایزال خداوند است.

وی ادامه داد: عرفات نام جایگاهی است که حاجیان در روز عرفه(نهم ذی‌الحجه) در آنجا توقف می‌کنند و به دعا و نیایش می‌پردازند و پس از برگزاری نماز ظهر و عصر به مکه مکرمه باز می‌گردند.

مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: وجه تسمیه عرفه را چنین گفته‌اند که جبرئیل هنگامی که مناسک را به حضرت ابراهیم می‌آموخت، چون به عرفه رسید به او گفت (عرفت) و او پاسخ داد آری، لذا به این نام خوانده شد.

مومنی‌مقدم ادامه داد: همچنین در باب عرفه گفته‌اند سبب آن این است که مردم در این جایگاه به گناه خود اعتراف می‌کنند و بعضی آن را برای تحمل صبر و رنجی می‌دانند که برای رسیدن به آن باید متحمل شد چرا که یکی از معانی «عرف» صبر، شکیبایی و تحمل است.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول