اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار

برنامه فرهنگی 5 ساله بقاع متبرکه خراسان‌رضوی تدوین شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف خراسان‌رضوی گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد تبدیل بقاع متبرکه به مراکز فرهنگی، برای نخستین بار برنامه فرهنگی 5 ساله هر بقعه متبرکه در خراسان‌رضوی تدوین شد.

برنامه فرهنگی 5 ساله بقاع متبرکه خراسان‌رضوی تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام سعید آخوندی ظهر امروز در حاشیه برگزاری همایش هیئت‌های امنا و خدام بقاع متبرکه که در امامزاده سلطان محمد عابد کاخک برگزار شد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد تبدیل بقاع متبرکه به مراکز فرهنگی، برای نخستین‌بار برنامه فرهنگی 5 ساله هر بقعه متبرکه در استان مشخص و برنامه‌ریزی شد.

آخوندی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هر بقعه متبرکه در استان دارای مرکز فرهنگی قرآنی می‌شود.

وی ادامه داد: در خراسان‌رضوی تعداد 250 بقعه قابل درآمد وجود دارد که قابل برنامه‌ریزی برای کارهای فرهنگی است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف خراسان‌رضوی تصریح کرد: در چشم‌انداز 5 ساله آنچه که پیش‌بینی شده این است که 150 بقعه دارای مراکز فرهنگی قرآنی شوند.

آخوندی در ادامه با اشاره به برنامه‌های قرآنی بقاع گفت: یکی از مباحث قرآنی برنامه ریزی شده در استان، کلاس‌های حفظ قرآن است که پیش‌بینی می‌شود تا آخر امسال تعداد 12 هزار و 500 نفر حافظ قرآن در بقاع متبرکه استان در این رشته تربیت شوند.

وی افزود: برنامه رادیویی در صدای استان پیش‌بینی شده تا کسانی که دسترسی به امکانات و بقاع متبرکه ندارند ساعت 10:5 صبح هر روز از این برنامه بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف خراسان‌رضوی گفت: کلاس‌های آموزشی قرآن در رشته‌های قرائت، ترتیل، روخوانی و تجوید قرآن، کلاس‌های تفسیر و تلاوت قران کریم و برگزاری کرسی‌های تلاوت با حضور قاریان بین‌المللی از دیگر برنامه‌های قرآنی بقاع است.

آخوندی تصریح کرد: در بحث مسائل فرهنگی نیز جهت برگزاری مراسم عیدها و شهادت‌های ائمه برنامه‌ریزی های لازم صورت گرفته است.

وی گفت: طرح آرامش بهاری به مناسبت ایام عید نوروز، طرح یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، طرح بصیرت عاشورایی به مناسبت ایام محرم و صفر، مراسم ویژه دهه آخر صفر و دهه وقف و طرح ولایت امام علی(ع) و اکمال دین علوی از جمله برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه استان خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف خراسان‌رضوی ادامه داد: طرح نشاط معنوی جوانان از دیگر طرح‌های فرهنگی بقاع متبرکه است که امسال برای تعداد 6 هزار نفر دانش‌آموز این کلاس‌ها در مباحث اعتقادی، اخلاقی، قرآنی و تفریحی برگزار شد.

وی گفت: همچنین برای برگزاری نماز جماعت در سه نوبت صبح و ظهر و شب در بقاع متبرکه برنامه‌ریزی شده است.

آخوندی بیان داشت: راه‌اندازی مهدهای قرآنی کودکان، کتابخانه فیزیکی دیجیتال و مجموعه‌های فرهنگی قرآنی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌ کل اوقاف خراسان‌رضوی  گفت: در مراکز فرهنگی قرآنی بقاع حضور و مدیریت جوانان پرشور و قرآنی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول