اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف خبر داد

برگزاری مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف اوقاف و امور خیریه کشور گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته به درخواست مسئولان استان مازندران، سی ‌و‌ پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در مازندران برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ولی‌یار احمدی شامگاه پنج‌شنبه در نشست شورای قرآن مازندران در استانداری با اشاره به اینکه مازندران در سال 65 افتخار میزبانی هشتمین دوره از این مسابقات را داشته است، اظهار داشت: این مسابقات بهمن ماه سال جاری در رشته‌های حفظ 10، حفظ 20 و حفظ کل قرآن کریم، ترتیل، مفاهیم و قرائت قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران در رده سنی بزرگسالان برگزار می‌شود.

یاراحمدی با اشاره به اینکه نفرات برتر این مسابقات به عنوان نخبه سطح دو کشور عضو بنیاد نخبگان شده و به 15 مسابقه جهانی اعزام می‌شوند، بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مجموع 215 نفر در بخش برادران و  200 نفر در بخش خواهران این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه سال گذشته 450 هزار نفر در مسابقات اوقاف و امور خیریه مازندران از مرحله شهرستانی تا سراسری شرکت کردند، افزود: با هدف‌گذاری صورت گرفته در سازمان اوقاف و امور خیریه امسال شاهد شرکت یک میلیون نفر در مراحل مختلف این مسابقات در کل کشور هستیم و در بعضی از استان‌ها تا آماری چون شرکت 300 هزار نفری در این مسابقات ارائه می‌شود.

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه بهترین نفرات مسابقات مرحله استانی اوقاف و نفرات برتر دستگاه‌های و وزارتخانه‌های کشور در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند، تصریح کرد: اجتماع متسابقین در این مسابقات خود منشا خیرات و مبرات برای استان مازندران بوده و فرصتی مناسب برای مسئولان و مردم مازندران است تا با استفاده از بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور، محافل، کلاس‌ها و دوره‌های مختلف آموزشی را شکل داده و از منویات قرآن کریم بهره‌مند شوند.

وی با اعلام اینکه مسابقات در دوره‌های گذشته با حضور علاقمندان به قرآن و اهل بیت(ع) به شکل یک حماسه بزرگ برگزار شد، افزود: مازندران به عنوان استانی با جایگاه بالا در فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور شناخته می‌شود و خود این امر انتظارات را از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و متولیان فرهنگ این استان برای برگزاری این مسابقات بالاتر می‌برد.

یاراحمدی ادامه داد: این مسابقات از نظر فنی و تخصصی بزرگ‌ترین مسابقات در سطح کشور است و حساسیت آن به علت حضور نخبگان قرآنی در این مسابقات و پوشش توسط رسانه ملی است.

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: استان مازندران باید از این فرصت خوب در ایام بهمن ماه و دهه فجر استفاده کند و فضای استان را قرآنی کند و با تشکیل ستاد عالی مسابقات و پیگیری امورات واگذاری آن به دستگاه‌ها و مراکز قرآنی از تمامی ظرفیت و امکانات دستگاه‌ها، مراکز قرآنی فرهنگی، ظرفیت عمومی برای ترویج و ماندگاری امورات قرآنی در استان تلاش کند.

استاندار مازندران  نیز در این در نشست استفاده از ظرفیت‌های موجود مراکز و دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی در اجرای این مسابقات تأکید کرد.

علی اکبر طاهایی افزود: استان مازندران سابقه خوبی در اجرای مسابقات قرآنی سراسری را دارد و در این مسابقات هم مشارکت می‌کند و از ظرفیت مراکز قرآنی، دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی، استانداری، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و ... استفاده می‌شود.

طاهایی خاطرنشان کرد: مازندران مهد قرآن است و بزرگترین نشانه آن تفسیر قرآن کریم توسط حضرت آیت ا... جوادی آملی است که در جهان اسلام در حال تبلیغ و ترویج است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز گفت: سی‌ و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی در 18 شهر در حال برگزاری است.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی بیان داشت: حدود 50 هزار نفر در این دوره از مسابقات در بخش برادران و خواهران زیر 16 سال و بالای 16 سال در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت و مفاهیم شرکت کردند که در نوع خود تا به حال بی‌نظیر بوده است.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول