اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

اجرای طرح حجاب و عفاف در بقاع متبرکه مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح حجاب و عفاف در بقاع متبرکه استان مازندران خبر داد.

اجرای طرح حجاب و عفاف در بقاع متبرکه مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی عصر امروز در نشست ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بقاع متبرکه مازندران گفت: از دیدگاه اسلام زن شخصیتی شایسته دارد و می‌تواند به مراتب عالی انسانیت برسد، زنان صالحه مردان والا تربیت می‌کنند و مردان اجتماع را می‌سازند و اصلاح جامعه هم در گروی پارسایی، حیا و حجاب زنان است.

وی افزود: آستان مقدس فرزندان ائمه اطهار حریم پرواز ملائک است و بر همگان فرض است که در حفظ و زدودن این مکان‌های مقدس از ظواهر بی‌دینی بکوشند تا فضای معنوی بقاع متبرکه آنگونه که شایسته است محل ارتباط خالق و مخلوق باشد.

سهرابی تصریح کرد: از این رو فرهنگ حجاب و عفاف در بقاع متبرکه استان مازندران اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران هدف از ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بقاع متبرکه را انجام اصل محوری تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی استان و جلوگیری از ورود و بروز ظواهر بدحجابی در آستانه مقدسه امام زادگان و بقاع متبرکه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح برنامه‌های مرتبط با تبیین و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در راستای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از ورود و بروز ظواهر بی‌حجابی در بقاع متبرکه انجام می‌شود.

سهرابی از تدارک مکان‌های مناسب برای امانت‌دهی چادر در بدو ورود زائران در امامزادگان خبر داد و بیان کرد: چادرهای امانی در بسته‌بندی‌های نایلونی تحویل زائران می‌شود.

این مسئول فرهنگی استان ادامه داد: کار گروه عفاف و حجاب با اولویت حضور کارشناسان خبره و خوش‌فکر فرهنگی برای بررسی و تقویت عفاف و حجاب به صورت میدانی با توجه به شرایط تشکیل می‌شود.

وی جلوگیری از ورود خانم‌های بدحجاب و آرایش کرده به حریم امامزاده، مجزا کردن ورودی خواهران و برادران در بقعه متبرکه، اجرای برنامه‌های ویژه‌ای برای بحث عفاف و حجاب در طول سال، برگزاری نمازهای جماعت و بیان احکام عفاف و حجاب، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در مورد حجاب، برگزاری سخنرانی به مناسبت‌های مختلف در رابطه با حجاب و پوشش اسلامی، تبلیغ حجاب از طریق برگزاری حلقه‌های معرفت استقرار افراد در محل امامزاده‌ها برای جلوگیری از هرگونه بدحجابی و مسائل مختلف غیراخلاقی را از دیگر برنامه‌های این طرح در امامزادگان استان برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در پایان یادآور شد: تهیه و تکثیر بروشورهای حجاب (فلسفه حجاب، آیات و روایات) و پخش آنها، نصب پوستر و بنر از عبارات معصومین، عالمان و بزرگان دین در رابطه با فلسفه حجاب در محوطه امامزادگان و برگزاری نمایشگاه با محوریت حجاب و عفاف از دیگر برنامه‌های این طرح در بقاع متبرکه استان مازندران است.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول