اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی همدان:

همکاری میراث فرهنگی و اوقاف به افزایش گردشگری مذهبی می‌انجامد

خبرگزاری فارس: رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: همکاری بین میراث فرهنگی و اوقاف به افزایش گردشگری مذهبی در استان می‌انجامد.

همکاری میراث فرهنگی و اوقاف به افزایش گردشگری مذهبی می‌انجامد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا ایزدی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به جایگاه بقاع متبرکه در اعتقادات مردم، اظهار کرد: این بقاع در اجرای برنامه‌های فرهنگی در استان نقش بی‌بدیلی را ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت میراثی و جغرافیایی امامزاده محسن همدان (امامزاده کوه)، عنوان کرد: این امامزاده می‌تواند بار فرهنگی قوی را در این منطقه ایجاد کند و پتانسیل گردشگری این منطقه را نیز تقویت کند.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری همدان با بیان اینکه امامزاده محسن(ع) می‌تواند در بحث تبلیغاتی، فرهنگی و دینی نقش موثری را ایفا کند، گفت: ما در کنار اوقاف و امور خیریه در بحث توسعه گردشگری و فرهنگی این مکان همگام هستیم.

وی با بیان اینکه هر چقدر شکل ظاهری بقاع متبرکه زیباتر و شکیل‌تر باشد زائران و گردشگران بسیاری جذب این اماکن می‌شوند، افزود: این مهم در ارتقای اعتقادی مردم نسبت به شأن و جایگاه بقاع متبرکه نیز مؤثر است.

ایزدی تصریح کرد: در راستای ارج نهادن به بقاع متبرکه و امامزادگان استان همدان و در زمینه خدمت‌رسانی به آنها میراث فرهنگی از اوقاف و امور خیریه جدا نیست چرا که همکاری بین این دو به افزایش گردشگری مذهبی در استان می‌انجامد.

وی با بیان اینکه بر اساس بازدید و کارشناسی در بحث امامزادگان استان ورود پیدا خواهیم کرد، عنوان کرد: با توجه به مشکلات اعتباری که امسال با آن مواجه هستیم در حال رایزنی با میراث فرهنگی کشور هستیم تا از این طریق اعتباراتی را برای امامزادگان استان همدان جذب کنیم.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری همدان با بیان اینکه مسئولان در بحث امامزادگان ضعیف عمل کرده‌اند، بر لزوم همگامی مسئولان در راستای ارتقای جایگاه بقاع متبرکه و افزایش گردشگری مذهبی در استان تأکید کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز با بیان اینکه خدمت به امامزادگان خدمت به اهل بیت(ع) است، بر لزوم ساخت زائرسرا برای امامزاده محسن(ع) «امامزاده کوه» همدان با توجه به موقعیت گردشگری آن تأکید کرد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی در پایان سخنان خود با بیان اینکه ایجاد زائرسرا در محل امامزاده کوه با صدور مجوز از میراث فرهنگی میسر می‌شود، این مهم را گامی ارزشی در راستای تبدیل این منطقه به قطب گردشگری مذهبی همدان دانست.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول