اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 221

سلمانی: تفکیک تئاتر کودک از نوجوان، مرز کاری هنرمندان را مشخص می‌کند

خبرگزاری فارس: دستیار کارگردان نمایش «من ـ من ـ من» گفت: تفکیک نمایش کودک از نوجوان، مرز کاری هنرمندان تئاتر را مشخص می‌کند.

سلمانی: تفکیک تئاتر کودک از نوجوان، مرز کاری هنرمندان را مشخص می‌کند

اسماعیل سلمانی در حاشیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص نمایش «من ـ من ـ من» اظهار داشت: این نمایش برای مخاطبان نوجوان ساخته شده بود که همه از اجرای آن راضی بودند و امیدواریم نوجوانان از آن لذت برده باشند.

وی در ارتباط با جدایی بخش نمایشی کودک از نوجوان تصریح کرد: جدایی بخش نمایش کودک از نوجوان به همه کمک کرده چراکه هم وضعیت تماشاگر و هم مرز کاری هنرمندان تئاتر مشخص شده است و می‌دانند کار خودشان را در کدام حوزه ارائه دهند و چه بازیگری را از جمله کودک یا نوجوان در نمایش استفاده کنند.

دستیار کارگردان نمایش «من ـ من ـ من» در ادامه به پیام داستان این نمایش اشاره و خاطرنشان کرد: این داستان قصه خاصی را دنبال ‌نمی‌کند و تماشاگر می‌تواند بسیاری از پیام‌های آزاد را از این نمایش برداشت کند.

وی ادامه داد: این نمایش با هدف بالا بردن میزان اعتماد به نفس در کودکان، از بین بردن خجالت و رفع بسیاری از ویژگی‌هایی که برای کودک مناسب نیست و اعتماد به نفس او را پایین می‌آورد، اجرایی شده است.

سلمانی اظهار داشت: اگرچه ما در این داستان در پاره‌ای از اوقات شاهد غرور کودک نیز هستیم، اما کودک قصه با کمک اطرافیان آن را مهار می‌کند که این خود یک درس بزرگ برای مخاطب است.

وی بر لزوم حمایت از هنرمندان تئاتر تأکید و اذعان کرد: در بحث تئاتر بخش حمایتی مشکل دارد و از هنرمندان تئاتر به خصوص در بخش کودک حمایتی صورت نمی‌گیرد و این برای هنرمندان این عرصه سنگین است.

دستیار کارگردان نمایش «من ـ من ـ من» در پایان سخنانش به وضعیت تئاتر در اصفهان اشاره کرد و گفت: حمایت درستی در اصفهان از هنرمند صورت نمی‌گیرد چراکه برای هر چیزی سقفی را تعریف می‌کنند و هر هنرمندی نمی‌تواند از آن سقف بالاتر برود اما در همدان فضای پیشرفت برای افراد بسیار باز است و می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول