اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 187

ابوالمعالی: تمام عناصر و عوامل باید در خدمت متن تئاتر باشند

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش «تا آنجا که او به یاد داشت» گفت: تمام عناصر، عوامل و تمام کسانی که دست‌اندرکار تئاتر هستند باید در خدمت متن تئاتر باشند تا متن را روی صحنه به گونه‌ای اجرایی کنند که به مخاطب منتقل شود.

ابوالمعالی: تمام عناصر و عوامل باید در خدمت متن تئاتر باشند

اکرم ابوالمعالی امروز در حاشیه نمایش «تا آنجا که او به یاد داشت» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه هدف این نمایش تأثیرگذاری بر گروه سنی نوجوانان بود، اظهار کرد: انتظار داشتیم مخاطبان نیز از نظر سنی تفکیک می‌شدند تا مقطع سنی راهنمایی در سالن حضور داشته باشند و ارتباط بیشتری با آنها برقرار کنیم و مفاهیم بهتری نیز منتقل کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان کسی که سال‌هاست روی کار برای نوجوانان تمرکز کرده‌ام تفکیک سنی بین کودک و نوجوان برای من بسیار خوش‌یمن و امیدوارکننده است؛ اگرچه جشنواره مقداری بالا و پایین‌ها یا کم و کاستی‌ها دارد اما امیدوارم در سال‌های آینده رفع شود و در تفکیک مخاطب نیز تدابیری اندیشیده شود.

کارگردان تئاتر «تا آنجا که او به یاد داشت» با اشاره به روند 19 ساله جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در ایران، خاطرنشان کرد: اگر یک بررسی از جشنواره چهاردهم به بعد داشته باشیم احساس می‌کنم تفاوت کیفی داشته و هنرمندان سعی کرده‌اند این قضیه را جدی‌تر بگیرند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم مخاطبان انتظارات خود را در زمینه تئاتر بالاتر ببرند، گفت: این بحث سبب می‌شود ما نیز کیفیت کاری خود را بالاتر ببریم.

ابوالمعالی با بیان اینکه جامعه هنرمندان سینما و تلویزیون نیز از اهالی تئاتر بوده و دغدغه تئاتر دارند، ابراز کرد: من به عنوان کسی که خیلی دغدغه کار کودک و بزرگسالان دارم و برای این قشر کار انجام می‌دهم فکر می‌کنم هر چقدر بتوانیم تمرکز را بر کار کودک و نوجوان بالا ببریم و تولید انبوهی داشته باشیم خیلی خوب است اما این مهم مشروط بر تحقیقی است که در خدمت به آن گروه سنی اتفاق افتاده باشد.

وی خاطرنشان کرد: از نظر سالن‌های اجرای نمایش باید گفت سالن‌ها استاندارد نیست و حتی ابزار مورد نیاز نیز خیلی در اختیار نبود و حتی مخاطبان نیز تفکیک نشده بود که این بحث بیش از دیگر مباحث مرا گله‌مند کرده است.

کارگردان تئاتر «تا آنجا که او به یاد داشت» در پایان سخنان خود تصریح کرد: تمام عناصر، عوامل و تمام کسانی که دست‌اندرکار تئاتر هستند باید در خدمت متن تئاتر باشند تا متن را روی صحنه به گونه‌ای اجرایی کنند که به مخاطب منتقل شود زیرا این سبب می‌شود تئاتر خوبی عرضه شود.

انتهای پیام/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول