اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 180

کرمی: تئاتر کودک و نوجوان در تمام استان‌ها رونق یابد

خبرگزاری فارس: دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با ارزیابی مطلوب برگزاری جشنواره تئاتر در همدان گفت: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که رونق تئاتر کودک و نوجوان در همه استان‌های کشور مشاهده شود.

کرمی: تئاتر کودک و نوجوان در تمام استان‌ها رونق یابد

شهرام کرمی در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با ابراز خرسندی از برگزاری مطلوب جشنواره در همدان  اظهار داشت: وجود همدلی و هماهنگی میان مسئولان استان باعث شده تا جشنواره در حد بسیار قابل قبول و مطلوبی برگزار شود.

وی این همدلی و همکاری را عامل پیشبرد بهتر امور دانست و ادامه داد: استان همدان دارای ظرفیت خوبی در برگزاری رویدادهای فرهنگی است که جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان یکی از این موارد به شمار می‌رود.

دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه تئاتر کودک و نوجوان بسیار متنوع است، تفکیک بخش نمایشی کودک و نوجوان را یکی از اتفاقات مبارک در این جشنواره دانست و افزود: در چشم‌انداز آینده خود اگر می‌خواهیم دارای یک جشنواره موضوعی بوده و تمام کودکان، نوجوانان و خردسالان را درگیر هنر تئاتر کنیم باید به این تفکیک توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی تئاتر کودک و نوجوان را دارای گستره وسیعی دانست و ادامه داد: به نظر بنده علاوه بر تفکیک نمایش «کودک» و «نوجوان» باید تفکیک نمایش برای بخش «خردسال» را نیز مورد توجه قرار دهیم.

کرمی با تأکید بر لزوم مخاطب‌شناسی در ارائه کارها اظهار داشت: خردسالی سن شکل‌گیری شخصیت آدمی و نوجوانی نیز سن آگاهی فرد است به همین دلیل باید نمایش‌های آنها نیز مختص به گروه سنی‌شان باشد.

وی در ادامه سخنانش از وجود هنرمندان، فعالان و پیشکسوتان بااستعداد و متخصص در عرصه هنر تئاتر سخن گفت و افزود: هنر تئاتر ایران مطابق با معیارهای جهانی است که از این منظر سطح تئاتر کودک و نوجوان بسیار خوب است.

دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ادامه داد: وجود شور و شوق در میان مردم همدان حکایت از آن دارد که به مسائل فرهنگی و هنری به خصوص هنر تئاتر توجه بسیاری دارند و در این زمینه استان همدان دارای جایگاه بالایی است.

وی با بیان اینکه تئاتر کودک و نوجوان باید رشد و تعالی خود را طی کند، اظهار داشت: نباید به وضعیت فعلی اکتفا کنیم بلکه باید با حمایت بیشتری زمینه رشد و کمال این هنر را فراهم آوریم.

کرمی با بیان اینکه رونق تئاتر کودک و نوجوان باید در همه استان‌های کشور جریان یابد، افزود: به طور قطع این مهم زمینه‌ساز رشد شخصیت کودکان و نوجوانان می‌شود پس باید مورد توجه باشد.

وی از برگزاری مطلوب این جشنواره در همدان ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: افتتاحیه مردمی این جشنواره از نقاط قوت آن بود ولی باید در نوع برگزاری آن برنامه‌ریزی بیشتری صورت می‌گرفت.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول