اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 200

اکبرلو: تئاتر خیابانی کودک جای نمایشگران بی‌علاقه به دنیای کودکان نیست

خبرگزاری فارس: داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: تئاتر خیابانی کودک، جای نمایشگران بزرگسالی نیست که به این دنیا بی‌علاقه‌اند اما سفارش گیرنده همه‌گونه نمایشی هستند.

اکبرلو: تئاتر خیابانی کودک جای نمایشگران بی‌علاقه به دنیای کودکان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از همدان، منوچهر اکبرلو اظهار داشت: برای حضور در عرصه تئاتر خیابانی کودک، باید تئاتر خیابانی را شناخت، کودک را شناخت، تجربه آموخت و تجربه کرد.

وی با ابراز خرسندی از اضافه شدن بخش تئاتر خیابانی در این دوره از جشنواره افزود: پیش از این تئاتر خیابانی کودک در خارج از سالن‌های حرفه‌ای تئاتر، فقط در حیاط مدرسه‌ها اجرا می‌شد اما با رشد تئاتر کودک در سال‌های اخیر، تئاتر خیابانی کودک هم مورد توجه واقع شده است.

این پژوهشگر تئاتر اضافه کرد: افزوده شدن این بخش به جشنواره‌های مهمی مانند جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و اینک جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اتفافی خجسته است؛ به ویژه آنکه زیرساخت‌های تئاتر کودک از جمله سالن تخصصی جز در تهران و چند شهر معدود دیگر وجود ندارد پس باید تئاتر خیابانی کودک را جدی گرفت.

وی در این زمینه توضیح داد: این جدیت از سوی مدیران به معنای توجه و حمایت و ایجاد زمینه‌های اجرای عمومی و دائمی در طول سال است و این جدیت از سوی هنرمندان باید به معنای همراه کردن دانش تئاتر ویژه کودکان باشد.

اکبرلو در پایان اظهار امیدواری کرد که تداوم حضور این بخش در جشنواره‌ها سبب شود کتاب‌های آموزشی مناسب در این زمینه تألیف و ترجمه شود و در این راستا توقع داریم تجربه‌دارها، آموخته‌های خود را بنویسند و منتشر سازند تا تئاتر خیابانی کودک بتواند تکیه داده بر دانش و تجربه جدی و اصولی، روی پای خود بایستد، ریشه قوی کند، شاخ و برگ پیدا کند و به امری رایج و دائمی برای کودکان و نوجوانان این مرز و بوم تبدیل شود.

انتهای پیام/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول