اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 182

صادقی: بازیگر تئاتر باید آگاهانه و با تکنیک خاصی نقش‌آفرینی کند

خبرگزاری فارس: پیشکسوت تئاتر گفت: تئاتر باید برگرفته از اعماق وجود باشد تا بازیگر بتواند آگاهانه و با تکنیک خاصی نقش‌آفرینی کند.

صادقی: بازیگر تئاتر باید آگاهانه و با تکنیک خاصی نقش‌آفرینی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، قطب‌الدین صادقی بعد از ظهر امروز در دومین کارگاه بازیگری و بازیگردانی که با حضور هنرمندان و علاقمندان به بازیگری برگزار شد، بر اهمیت مخاطب‌شناسی در تئاتر تأکید کرد و افزود: یکی از مهمترین اصول در کارگردانی تشخیص مخاطب است زیرا مخاطب‌شناسی در تعیین ارتباط چه در نمایش و چه در زندگی روزمره مؤثر است.

وی با بیان اینکه با هر مخاطبی نباید به یک شکل ارتباط برقرار کرد، یادآور شد: با توجه به اینکه در هر نمایشی مخاطبان ویژه‌ای حضور دارند، امکان ندارد که بتوان با همه مخاطبان به یک شکل ارتباط داشت.

این پیشکسوت تئاتر با اشاره به اینکه معانی و مفاهیمی که در تئاتر موجود است باید موشکافی شود، خاطرنشان کرد: در بهره‌گیری از کلمات و نوع بیان مفاهیم باید از خلاقیت ویژه‌ای استفاده شود تا بتوان با عمق وجود نکات را به مخاطبان یادآوری کرد.

وی یادآور شد: در تئاتر کودکان باید مسائلی مطرح شود که بچه‌ها بتوانند با روحیه مناسبی وارد جامعه شوند زیرا بازتاب نمایش در برداشت از کلمات نهفته است.

صادقی اذعان کرد: تئاتر ادبیات نیست بلکه تئاتر باید برگرفته از اعماق وجود باشد به طوری که بازیگر باید آگاهانه و با تکنیک خاصی نقش‌آفرینی کند و از خودش دور شود.

وی بروز احساسات و هیجانات را برای بچه‌ها از اهمیت بالایی عنوان کرد و گفت: منشأ بازی تئاتر در کلام نیست بلکه حس و حرکت است که این مسئله را می‌توان از علاقه کودکان و نوجوانان به تام و جری برداشت کرد.

صادقی در ادامه سخنان خود کار جمعی را در هنر تئاتر مؤثر دانست و گفت: کار جمعی روشی مدرن و ارگانیک است و این روش در دنیا دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درام هرگز نباید خطی ادامه یابد، افزود: نمایش، مخاطبان را دچار تحول تدریجی می‌کند و در این راستا اگر درام اتفاق نیفتاده باشد، نمایش معنی ندارد زیرا صحنه‌ها یکی پس از دیگری چیده نشده است.

وی در پایان تئاتر و بازیگری را روان بیان کردن یک اصل دانست و گفت: بازیگر نباید احساسات خود را سرکوب کند باید بازیگر بیاموزد که همواره صداقت و شفافیت در بیانش موج بزند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول