اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 198

کاظمی: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری دارد

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر گفت: پیشرفت جشنواره تئاتر کودک همدان نسبت به سال‌های گذشته چشمگیر است و بخش زیادی از کاستی‌های آن جبران شده است.

کاظمی: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، مریم کاظمی که با نمایش «آدم بلا و دیو ناقلا» در بخش مسابقه ایران این دوره از جشنواره شرکت کرده است، اظهار کرد: داستان اصلی این نمایش مربوط به دو دیو مهربان است که به یکدیگر علاقمند هستند و قرار است با هم ازدواج کنند؛ اما روز ازدواج آنها در یک هوای آفتابی باران می‌بارد.

وی افزود: این نمایش به ضرب‌المثلی اشاره دارد که می‌گویند روز آفتابی که در آن باران ببارد، روز عروسی دیوها و غول‌هاست.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه این نمایش برای رده سنی نوجوان آماده شده است، خاطرنشان کرد: پیام نمایش را مخاطب باید دریافت کند اما چیزی که از مفهوم این نمایش دریافت می‌شود این است که همه انسان‌ها دارای یک دیو درون هستند که باید بر آن چیره شوند.

وی تصریح کرد: برای پرداختن به محتوا و مسائل آموزشی و تربیتی در تئاتر کودک نوجوان، به یک برنامه‌ریزی بلندمدت نیاز است که باید همه دست‌اندرکاران در این زمینه همکاری کنند.

کاظمی در پایان سخنانش تأکید کرد: بازتاب نمایشنامه‌ها است که در اجرا نمود پیدا می‌کند و اگر آسیبی در اجرا وجود داشته باشد قسمت اعظم آن به نمایشنامه باز می‌گردد، پس ابتدا باید حوزه ادبیات نمایشی کودک و نوجوان را تقویت کنیم.

انتهای پیام/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول