اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 192

میرزایی: آموزش و پرورش برای نمایش تئاتر در مدارس برنامه داشته باشد

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش «عروس برفی» گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با تدوین برنامه‌ای، کتاب‌های درسی را از طریق نمایش تئاتر به دانش‌آموزان آموزش دهد.

میرزایی: آموزش و پرورش برای نمایش تئاتر در مدارس برنامه داشته باشد

بهنام میرزایی در حاشیه برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با بیان اینکه نمایش تئاتر می‌تواند راهکاری برای آموزش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در مدارس باشد، اظهار کرد: با نمایش تئاتر می‌توان محتوای کتاب‌های درسی را به دانش‌آموزان آموزش داد زیرا این امر می‌تواند ذهن آنان را آماده کند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در این زمینه هنوز برنامه‌ای تدوین نکرده است از مسئولان آموزش و پرورش خواست برای نمایش تئاتر در مدارس برنامه داشته باشند.

کارگردان نمایش «عروس برفی» در ادامه ایجاد سرگرمی، انتقال تفکر، تقویت تخیلات و برقراری ارتباط بیشتر با کودکان و نوجوانان را پیام اصلی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان خواند و گفت: برگزاری چنین جشنواره‌های می‌تواند موجب تقویت تئاتر در سطح جامعه شود.

وی در خصوص جدا کردن تئاتر خردسال از تئاتر کودک و نوجوان گفت: بنده موافق این مهم هستم که اجرای تئاتر خردسال از تئاتر کودک و نوجوان جدا شود چون معیار، سلیقه‌ها و زبان خردسال، کودک و نوجوان در این تئاترها متفاوت است و باید برای تئاتر خردسالان از رنگ‌ها، تصاویر و موسیقی دیگر استفاده شود.

میرزایی پیام نمایش عروس برفی را زبان ایثار و فداکاری دانست و گفت: این نمایش که برای رده سنی نوجوانان بود نمونه‌ای از فداکاری و ایثارگری‌های انسان‌ها به خصوص شهدا به نمایش گذاشته شد.

وی عدم حضور خانواده‌ها در تماشای تئاتر را یک ضعف خواند و تصریح کرد: ما در اجرای این نمایش مخاطب عام و خانواده نداشتیم که می‌طلبید مسئولان خانواده‌ها را بیشتر برای تماشای نمایش‌ها تشویق می‌کردند.

این کارگردان با بیان اینکه تئاتر ایرانی در جهان شناخته شده است، افزود: تئاتر یک مقوله‌ا‌ی است که می‌تواند با درس دادن به مخاطبان، آینده را به آنها بشناساند.

میرزایی با قدردانی از سرپرست و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد در برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: جای مسئولان شهرستان در تماشای نمایش‌ها خالی است.

انتهای پیام/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول