اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان _ 189

شرفی: کودکان حرفه‌ای‌ترین مخاطبان تئاتر هستند

خبرگزاری فارس: بازیگر تئاتر «رینالد روباهه» با بیان اینکه تئاتر در ایران در جایگاهی که باید باشد، نیست، گفت: تئاتر کودک و نوجوان در حال حاضر در جامعه در انزوا است.

شرفی: کودکان حرفه‌ای‌ترین مخاطبان تئاتر هستند

بهنام شرفی در حاشیه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان، با بیان اینکه تئاتر کودک آوردگاهی است که در آن هنرمند می‌تواند خود را بیازماید، اظهار کرد: وقتی کودک نقش را در نمایش می‌پذیرد نشان از توفیق کامل کار هنرمند دارد.

وی با بیان اینکه کودکان حرفه‌ای‌ترین مخاطبان تئاتر هستند، تصریح کرد: زمانی که با این قشر ارتباط برقرار می‌شود موفقیت کار بسیار بالاست و از حساسیت بیشتر نیز برخوردار است.

بازیگر تئاتر «رینالد روباهه» با بیان اینکه تئاتر در ایران در جایگاهی که باید باشد، نیست، ابراز کرد: تئاتر کودک و نوجوان در حال حاضر در جامعه در انزوا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تئاتر کودک و نوجوان زمینه کاری بسیاری دارد و باید در رده‌های پایین در مدارس و آموزش و پرورش ترویج و نشر داده شود تا بر این اساس اتفاقات خوبی برای فرهنگ کشور ما بیفتد.

شرفی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه توجه دادن به هنر تئاتر کودک و نوجوان در کشور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این روند خوب است اما کافی نیست.

وی با اشاره به تفکیک تئاتر کودک از تئاتر نوجوان در جشنواره امسال، عنوان کرد: این مهم بسیار نیاز بود و حتی تفکیک خردسالان از کودک نیز پیشنهاد خوبی است که امیدواریم در سال آینده اجرایی شود تا تئاتر تخصصی‌تر شده و مخاطبان خاص خود را داشته باشد.

بازیگر تئاتر «رینالد روباهه» در پایان سخنانش میزبانی همدان در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: علت این میزبانی خوب تئاتری بودن همه عوامل برگزاری این جشنواره در همدان است و اینکه متولیانش از همین جنس هستند.

انتهای پیام/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول