اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 185

قهرمانی‌مطلق: مدارس تئاتر در همدان ایجاد شود

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان با اشاره به شور و اشتیاق مردم در سالن‌های نمایش بر ضرورت ایجاد مدارس و هنرستان‌های تئاتر در همدان تأکید کرد.

قهرمانی‌مطلق: مدارس تئاتر در همدان ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق عصر امروز در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه در جشنواره تئاتر کودک به دنبال این هستیم که سطح جشنواره کیفیت بالایی داشته باشد، افزود: باید در اجرای نمایش‌ها به دنبال کارهای فاخری باشیم و مخاطب‌شناسی کنیم که جداسازی تئاتر کودک و نوجوان کار شایسته‌ای بود.

وی زبان هنر به ویژه تئاتر را برای کودکان و نوجوانان بسیار پر اهمیت دانست و گفت: زبان تئاتر زبان خاصی است که با این تفکیک انتقال پیام و مفاهیم بهتر می تواند شکل گیرد.

فرماندار همدان با اشاره به هدفگذاری و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جشنواره، یادآور شد: امسال با برنامه‌ریزی در هزینه‌های حداقلی برای جشنواره کارهای حداکثری صورت گرفت.

وی تصریح کرد: ما به دنبال کارهای اثرگذار و فاخری با زبان هنر و تئاتر هستیم که در این بین لازم است که باید نگاه ویژه‌ای به نقش آموزش و پرورش داشته باشیم.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به مخاطبان بی‌شمار آموزش و پرورش اذعان کرد: تاکنون تعامل خوبی با آموزش و پرورش ایجاد شده است و امیدواریم مدارس و هنرستان‌های خوبی در آینده برای تئاتر ایجاد شود.

وی جشنواره را به لحاظ فرهنگی نیز اثرگذار دانست و اظهار کرد: انتقال آموزه‌های دینی در قالب هنر نیز می‌تواند مفید باشد و ما از طریق هنر و تئاتر می‌توانیم اثرگذار باشیم.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه در قالب مفاهیم دینی می‌توان به کودک و نوجوان پرداخت، اذعان کرد: هنر تئاتر با توجه به زنده بودن اثرگذاری بالایی دارد که کار تولیدی به اندازه تئاتر نیست و جامعه هدف ارتباط می‌تواند ارتباط سوری و ظاهری با مخاطب ایجاد کند.

وی تأکید کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هم شور و نشاط ایجاد می‌کند و هم می‌تواند استعدادها را شکوفا کند که این امر در بحث آموزش نیز ماندگاری‌هایی را ایجاد می‌کند.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به استقبال مردم از تئاترهای خیابانی اظهار کرد: در تئاتر خیابانی 10 گروه نمایش به دل مردم رفته‌اند و در خیابان‌‌های سطح شهر برای مردم برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند که استقبال خوبی از آنها صورت گرفته است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول