اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد مطرح کرد

دانشنامه رضوی در دهه کرامت رونمایی می‌شود/ ارسال‌ 550 هزار اثر به جشنواره رضوی

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دانشنامه رضوی توسط شورای سیاست‌گذاری جشنواره امام رضا به تصویب رسید و در دهه کرامت رونمایی خواهد شد.

دانشنامه رضوی در دهه کرامت رونمایی می‌شود/ ارسال‌ 550 هزار اثر به جشنواره رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمدمهدی فداکار عصر امروز در اختتامیه نخستین جشنواره آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی، سریال مختارنامه را از مهمترین کارها در حوزه فرهنگ و هنر سینمای ایران دانست و اظهار کرد: ماندگاری بخشی از حوادث تاریخی مدیون هنرمندانی است که از هیچ تلاشی برای انتقال عبرت‌ها و اندرزهای تاریخی فروگذار نکردند و در راه رسیدن به این مهم ارزش‌های معنوی آن را سرلوحه کار خود قرار دادند.

معاون وزیر ارشاد به روش‌های یادگیری در حوزه نمایش اشاره کرد و گفت: با توجه به این مسئله که یادگیری شنیداری 13 درصد و یادگیری دیداری 27 درصد ماندگاری دارد بنابراین نقش بخش نمایش و سینما در زنده نگهداشتن تاریخ بسیار اثرگذار و والا خواهد بود.

وی آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی را یکی از آیین‌های بصری برشمرد و بیان کرد: با توجه به علاقه ویژه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به "علی‌ابن‌موسی‌الرضا"(ع) و سابقه آن‌ها در کارهای هنری از جمله شعر، موسیقی، و نمایش، نخستین جشنواره آیین‌های نمایشی فرهنگ رضوی در این استان برگزار شد.

فداکار به اهمیت بالای برگزاری این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: به حرمت وجود حرم مطهر حضرت رضا(ع)، جشنواره‌های فرهنگ رضوی در سراسر  کشور به مناسبت دهه کرامت پر محتوا و جهت‌دارتر از سال‌های قبل برگزار شد که نتیجه علاقه شدید مردم سراسر کشور به این امام ارسال بیش از 550 هزار اثر هنری را به همراه داشت.

رئیس‌ شورای سیاست‌گذاری جشنواره امام رضا(ع) ابراز کرد: برپایی نمایشگاه و تدوین دانشنامه رضوی توسط شورای سیاست‌گذاری جشنواره امام رضا به تصویب رسید و در دهه کرامت رونمایی خواهد شد.

وی به برگزاری جشنواره آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی و در 10 استان کشور خبر داد و تصریح کرد: نخستین برگزار کننده این جشنواره در سراسر کشور استان کهگیلویه و بویراحمد بود که جای بسی امید است در سال‌های آتی در سراسر کشور این کار مهم صورت گیرد.

فداکار در ادامه افزود: امسال به مناسبت دهه کرامت برای نخستین بار برگزاری شعر امام رضا به زبان کردی را داشتیم که 100 اثر از این گروه به دبیرخانه و اصل و از این تعداد 9 اثر متعلق به کردهای کشور عراق بود.

معاون اداری مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‌برداری از بزرگ‌ترین تالار کشور اشاره کرد و گفت: تالار وحدت با مساحتی قریب به 18 هزار متر از بزرگ‌ترین تالارهای کشور محسوب می‌شود که اعتبارات آن به صورت کامل واگذار و تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول