اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت خبر داد

فعالیت مستقیم 27 دستگاه اجرایی در ستاد دهه کرامت

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت از فعالیت مستقیم 27 دستگاه اجرایی به همراه ائمه جمعه سراسر کشور در ستاد بزرگداشت دهه کرامت خبر داد.

فعالیت مستقیم 27 دستگاه اجرایی در ستاد دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی در دیدار اعضای شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت با آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع تقلید عنوان کرد: از سال 1387 بنابر این گذاشته شد که به مناسبت ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و ولادت حضرت امام رضا علیه السلام،‌ معارف اهل بیت علیهم السلام ترویج شود.

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد در ادامه بیان کرد: این مناسبت، علاوه بر این دو ولادت با سعادت‌ با ولادت حضرت شاهچراغ علیه السلام نیز همراه است.

وی یکی از فعالیت‌های این دهه را برگزاری جشن‌ها و همایش‌های علمی عنوان کرد و گفت: در ستاد بزرگداشت دهه کرامت علاوه بر همایش‌ها و جشن‌ها،‌ اقدام به ترویج معارف اهل بیت کرده‌ایم.

ارباب سلیمانی با اشاره به فعالیت‌هایی که در این مدت توسط این ستاد انجام شده است بیان کرد: در این چند سال،‌ جلسات مختلفی در ادارات سراسر کشور برگزار شده و نقش هر یک در این زمینه مشخص شده است.

مسئول شورای هماهنگی جشن‌های رضوی در ادامه با بیان اینکه در طول مدت فعالیت این شورا فعالیت‌های بسیاری در این زمینه و در راستای ترویج معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام انجام شده است‌ اظهار کرد: علاوه بر این سند مشترکی میان 27 دستگاه مجری این دهه امضا شده و به وسیله آن فعالیت‌ها به صورت رسمی پیگیری می‌شود.

وی گفت: از آنجا که موازی‌‌کاری در فعالیت‌ها ممکن است مشکلاتی ایجاد کند،‌ برای هر یک از روزهای این دهه نامی انتخاب شده و در هر روز مسائل مربوط به آن روز مطرح می‌شود و علاوه بر دستگاه‌های اجرایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند،‌ ائمه جمعه سراسر کشور از این موضوع حمایت قاطعی کرده است.

رئیس ستاد عالی کانون‌های مساجد گفت: تمام دستگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند در جلساتی منظم فعالیت‌های صورت گرفته را در قالب ستاد دهه کرامت با حضور ائمه جمعه ارائه می‌کنند.

وی اعضای این ستاد را معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد،‌ نماینده آستان قدس رضوی،‌ نماینده آستانه مقدسه حضرت معصومه سلام الله علیها،‌ نماینده آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام،‌ نماینده اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و نماینده مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری معرفی کرد.

سلیمانی در ادامه در ارتباط با دیگر اعضای این ستاد گفت: نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد، ‌نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه،‌ نماینده وزارت آموزش و پرورش،‌ نماینده وزارت کشور،‌ نماینده دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،‌ نماینده مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران،‌ نماینده سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده سازمان بهزیستی از دیگر اعضای این ستاد هستند.

وی افزود: نماینده سازمان فرهنگی و هنری و نماینده معاونت اجتماعی شهرداری تهران،‌ نماینده نماینده وزارت ورزش و جوانان، ‌نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات،‌ نماینده جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف،‌ نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نماینده سازمان صدا و سیما هم در این ستاد حضور دارند.

وی نماینده مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، ‌نماینده سازمان بسیج مستضعفین، ‌نماینده مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، ‌نماینده نهاد نمایندگی ولی فقیه و نماینده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را دیگر اعضای این ستاد معرفی کرد.

وی در ادامه در ارتباط با نام روزهای این دهه گفت: برای روزهای این دهه عناوینی همچون حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها الگویی برای دختران، ‌کریمه اهل بیت سلام الله علیها اسوه بصیرت، عفت و طهارت،‌ قم پایگاه بیداری اسلامی و نشر جهانی معارف اهل بیت،‌ خط آل محمد(ص) خط جهاد و شهادت و پیروزی و امامزادگان جلوه‌های معرفت و تربیت دینی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول