اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دلفان خبر داد

برپایی 10 جشن بزرگ دهه کرامت در دلفان

خبرگزاری فارس: امام جمعه دلفان گفت: با همکاری تعدادی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان 10 جشن بزرگ در طول دهه کرامت در شهرستان دلفان برگزار می‌شود.

برپایی 10 جشن بزرگ دهه کرامت در دلفان

به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، حجت الاسلام محمدتقی صرفی‌پور صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی این شهرستان با گرامیداشت فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت معصومه و دهه کرامت خواستار ایجاد تنوع برنامه‌ها در جشن‌های این دهه شد و گفت: برای پویایی جشن‌های دهه کرامت نیازمند برنامه‌ریزی بر مبنی مطالعه و تحقیق هستیم.

وی رسالت مسئولان و متولیان امور فرهنگی و مذهبی جامعه را بسیار خطیر برشمرد و افزود: آشنایی نسل جوان جامعه با مکتب انسان ساز اسلام و معرفت این قشر نوپا و بالنده نسبت به سیره اهل بیت(ع) باید در رأس برنامه‌های مراکز فرهنگی و مذهبی قرار گیرد.

امام جمعه دلفان بزرگ‌ترین معضل این شهرستان را معضل فرهنگی ذکر کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان فرهنگی شهرستان اشاعه و ترویج فرهنگ دینی است و می‌بایست نسبت به معرفی ابعاد شخصیتی بزرگان دینی ما به نسل جوان تلاش کنند، تا از روی آوردن آنان به فرهنگ‌های غربی جلوگیری شود.

در ادامه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان از برگزاری مراسم‌های جشن دهه کرامت در تمام مساجد شهری و روستایی دارای روحانی و امام جماعت خبر داد و گفت: در این ایام 25 نفر از روحانیون مستقر این شهرستان در خصوص دهه کرامت و اشاعه فرهنگ دینی اقدام می‌کنند.

حجت‌الاسلام سید نصرت‌الله موسوی همچنین از اعزام مبلغان دینی در دهه کرامت به مدارس این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: توسط هیئت‌های مذهبی شهرستان نیز در این دهه برنامه‌های مختلف جشن و سرور، برپایی ایستگاه صلواتی، آذین‌بندی خیابان‌ها و میادین شهر، مسابقه کتاب‌خوانی و مسابقات فرهنگی را خواهیم داشت.

وی در ادامه از برگزاری مراسم‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در بخش محروم کاکاوند این شهرستان خبر داد.

در شهرستان دلفان 180 هیئت مذهبی فعال وجود دارد که در مناسبت‌های مختلف فرهنگی و مذهبی اقدام به برگزاری مراسم‌های مختلف می‌کنند.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول