اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی:

تقارن دهه کرامت با هفته دفاع مقدس بهانه‌ای برای تکریم شهدا است

خبرگزاری فارس: معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: تکریم از خانواده‌های معزز شهدا،جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در راس برنامه‌های دهه کرامت است.

تقارن دهه کرامت با هفته دفاع مقدس بهانه‌ای برای تکریم شهدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود ممتاز معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در جمع خبرنگاران ضمن ارائه برنامه‌های دهه کرامت، اظهار داشت: القای فرهنگ و معرفت رضوی از مهمترین دستاوردهای فرهنگی و دینی برنامه‌های دهه کرامت است که در همین راستا مسوولان ذی ربط به رفاه حال زائران و مجاوران توجه ویژه دارند.

وی افزود: معاونت اماکن با پی‌ریزی منظم برنامه‌های اجرایی خود در این دهه از ابتدای سال جاری سعی بر آن داشته تا تمام اقشار جامعه از این دهه نورانی و معنوی سهم بگیرند.

ممتاز با اشاره به تقارن دهه کرامت با هفته دفاع مقدس افزود: خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و دانشجویان شهرستانی در قالب طرح زیارت مهربانی‌ها از سرتاسر کشور به حرم رضوی دعوت می شوند؛ همچنین مزار شهدای انقلاب اسلامی توسط خدمه و خدمتگزاران در حرم مطهر، خواجه ربیع و جبل النور غباروبی و عطرافشانی می‌شود.

وی تصریح کرد: بال ملائک در دهه کرامت سال‌جاری در حضور زائران و مجاوران، مدیران و خدمه رضوی در مراسم ویژه فرهنگی و معنوی  تعویض پوشش ضریح و پرچم گنبد مطهر در صحن آزادی را با پوشش دهی تصویری از شبکه‌های مختلف انجام می دهد.

معاون اماکن متبرکه در این راستا افزود: نقاره در شب و روز عید امسال با هماهنگی‌های به عمل آمده با شبکه‌های مختلف تلویزیونی در سطح ایران اسلامی و جهان به صورت مستقیم و زنده تمام عاشقان رضوی را در این شادی معنوی سهیم می‌کند.

وی همچنین از نورآرائی وگیاه‌آرائی ویژه اماکن متبرکه، گل آرائی ویژه ضریح مطهر و توزیع بسته‌های متبرک در شب و روز میلاد در رواق‌ها و صحن‌های حرم رضوی خبر داد.

ممتاز معاون اماکن متبرکه درباره پوشش‌دهی زندانیان جرائم غیر عمد زندان مشهد گفت: طرح یا ضامن آهو با هدف رایزنی در جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که توان پرداخت دیه را ندارند با حفظ حقوق شاکیان در 60 گروه سه نفره از خدمه‌ای که در امور وکالت و قضاوت سررشته دارند انجام می گیرد.

وی اقشار آسیب دیده جامعه را از مهمترین گروه برنامه‌ریزی دهه کرامت خواند و یادآور شد: اقشار آسیب‌پذیر جامعه مانند مددجویان شهرستانی کمیته امداد، بهزیستی و بیماران خاص (سرطانی، هموفیلی، دیالیزی و ..)که امکان تشرف به حرم رضوی را ندارند با اعزام خودرو به محلات و تجهیز 1000 عدد صندلی چرخدار و اهدا بسته‌های متبرک شاهد حضور آنان در این دهه هستیم.

معاون اماکن متبرکه خاطرنشان کرد: حضور خادمان بارگاه رضوی در بیمارستان های سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، مدارس استثنایی و مراکز توانبخشی و اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی معرفت رضوی را در دلهای عاشق آنان به یادگار خواهد گذاشت.

ممتاز با ابراز خرسندی از تقارن دهه کرامت با آغاز مدارس و سال تحصیلی جدید افزود: دانش‌آموزان و مدارس سطح استان در طرح‌های دهه کرامت و شب میلاد علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) جایگاه ویژه ای داشته؛ خدمه و خدمتگزاران رضوی با حضور در روز اول مهرماه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به بیان مطالبی در جهت آشنایی دانش‌آموزان با دهه کرامت و سیره رضوی می‌پردازند.

ممتاز معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در پایان از چندین طرح و برنامه دیگر در این دهه خبر داد و گفت: توجه به ارتقا نظم، امنیت و آرامش و برگزاری نماز جمعه در هفتم مهرماه به صورت منسجم و سازمان یافته در راس اهداف فرهنگی و معنوی طرح دهه کرامت است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول