اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار اعضای شورای جشن‌های رضوی با آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان شد

فعالیت 110 دفتر نمایندگی خارج کشور به مناسبت دهه کرامت

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت:‌ این ستاد در 67 کشور خارجی و 110 دفتر به مناسبت دهه کرامت برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌کند.

فعالیت 110 دفتر نمایندگی خارج کشور به مناسبت دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اعضای شورای هماهنگی جشن‌های مردمی رضوی یکشنبه شب در ادامه دیدار با علما و مراجع قم با آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور دیدار کردند.

در این دیدار ‌حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی رئیس شورای هماهنگی جشن‌های مردمی رضوی در سخنانی با اشاره به اینکه 27 نهاد حوزوی و غیرحوزوی از سال 87 هم پیمان شده‌اند تا برای گرامیداشت دهه کرامت گام‌های موثری بردارند، اظهار کرد: این نهادها نیروهای خود را معرفی کرده و مقرر شد وظایف خود را در چارچوب ماموریت‌ها انجام دهند.

رئیس شورای هماهنگی جشن‌های مردمی رضوی با اشاره به اینکه در دهه کرامت رایزنی‌های فرهنگی در خارج از کشور به صورت منسجم‌تر صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال دفاع از ساحت پیامبراکرم(ص) هستیم، یکی از روش‌ها تکریم و ترویج دهه کرامت در عرضه بین الملل است.

ارباب سلیمانی یکی از فعالیت‌های این دهه را برگزاری جشن‌ها و همایش‌های علمی عنوان کرد و گفت: در ستاد بزرگداشت دهه کرامت علاوه بر همایش‌ها و جشن‌ها‌ اقدام به ترویج معارف اهل بیت کرده‌ایم.

در ادامه‌ هاشم بیاتی مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ابعاد فعالیت‌های بین المللی این ستاد اشاره و اظهار کرد: این ستاد در 67 کشور خارجی و 110 دفتر برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه 300 مبلغ حوزه علمیه نسبت به تبیین زندگی امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی در راستای افزایش اطلاعات نسل جوان و شیفتگان اهل بیت(ع) می‌پردازند، تصریح کرد: 20 هزار بسته فرهنگی در رابطه با ایجاد استحکام در خانواده‌ها به این مراکز ارسال شده است.

در ادامه آقازاده نماینده وزارت ورزش و جوانان در ستاد گرامیداشت دهه کرامت، با اشاره به اینکه برنامه‌های تدوین شده در ستاد به مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها ارسال شده است، خاطرنشان کرد: همایشی با عنوان توانمند سازی عفاف و حجاب و با هدف تشکیل زنجیره عفاف و حجاب در کشور برگزار می‌شود.

وی از اهدای لوح تبریک به فرزندان کارکنان وزارت ورزش و جوانان خبر داد و تصریح کرد: به همین مناسبت مراسم جشنی نیز برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه وزارت ورزش و جوانان علاوه بر فعالیت‌های ورزشی به موضوعات فرهنگی نیز پرداخته است، خاطرنشان کرد: در همین راستا به برگزاری مراسم‌های مذهبی روی آورده است.

در ادامه این دیدار آیت‌الله حسینی بوشهری ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های اعضای ستاد گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: گزارش ارائه شده امید بخش بود و نشان داد که یک اقدام و کار جمعی صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت 27 دستگاه اجرایی برای گرامیداشت دهه کرامت تصریح کرد: عزم و تصمیم نهادهای مختلف برای احیای فرهنگ اهل بیت(ع) بسیار ستودنی است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه فعالیت‌های دهه کرامت باید بین‌المللی شود، اظهار کرد: اگر فرهنگ اهل بیت(ع) که در رأس آن رسول خدا(ص) قرار دارد، بین‌المللی شود به رسالت خود عمل کرده‌ایم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول