اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد:

2 پایگاه برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده در دهه کرامت راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: دو پایگاه برای خدمت‌رسانی بهتر به زائرانی که پیاده به زیارت امام رضا(ع) می‌آیند در دهه کرامت راه‌اندازی شد.

2 پایگاه برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده در دهه کرامت راه‌اندازی شد

غلامرضا بصیری‌پور صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: برای پذیرایی بهتر از زائران در دهه کرامت سازمان‌های دولتی در چارچوب وظایف خود مانند شهرداری و گروه‌ها به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد افزود: در زمان میلاد و شهادت امام رضا(ع) که زائران از شهرهای مختلف ایران اسلامی پیاده به سمت مشهد مقدس حرکت می‌کنند مشکلاتی را در مسیر دارند که خوشبختانه برای برطرف کردن این مشکلات اکیپ‌های مردمی و دستگاه‌های دولتی دو پایگاه را راه‌اندازی کرده‌اند.

بصیری‌پور خاطرنشان کرد: چون زائران به صورت پیاده به زیارت امام رضا(ع) می‌آیند ممکن است مشکلاتی برای آنان ایجاد شود که در این راستا در این اکیپ‌ها لباس، خوراک و امکان استراحت برای زائران تدارک دیده است.

وی یادآور شد: در جاده قوچان نیز شهرداری یک ایستگاه صلواتی راه‌اندازی کرده که زائران را راهنمایی می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با اشاره به اسکان زائران گفت: چون در 6 ماه گذشته طبق آمار اتحادیه هتلداران هتل‌ها ، زائرسراها و مراکز اقامتی نزدیک به صد در صد از زائران پر شده است خراسان‌رضوی طبق معمول کمپ‌هایی را برای اسکان زائران فعال کرده است.

بصیری‌پور با اشاره به برخورد کسبه اطراف حرم اظهار کرد: توصیه می‌کنیم چون کسبه اطراف محل سرباز اولیه خدمت‌رسانی به زائران هستند برخورد مناسبی را داشته باشند و همچنین از سازمان بازرگانی و شورای امور صنفی خواسته‌ایم تا نظارت و دقت بیشتری روی کسبه داشته باشند.

وی در ارتباط با بازگشت زائران و نبود بلیط در روزهای آخر دهه کرامت گفت: در پایانه‌ها برای بلیط اتوبوس‌ها اقداماتی انجام می‌شود اما بیش از این نمی‌توان ظرفیت‌ها را افزایش داد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول