اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر ارشاد:

دهه‌ کرامت مظهر تجلی الهی نسبت به ملت ایران است

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دهه ‌کرامت را دهه پیوند مجدد امت و امام دانست و گفت: دهه کرامت در واقع مظهر تجلی الهی نسبت به ملت ایران بوده و دهه تکریم سفیران الهی در ایران اسلامی است.

دهه‌ کرامت مظهر تجلی الهی نسبت به ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی صبح امروز در شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت کشور و ستاد اجرایی دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) که در محل سالن اجتماعات استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، با بیان اینکه این‌گونه نشست‌ها و گردهمایی‌ها به منظور احیای اهل‌بیت (ع) بوده و ما را در رسیدن به اهداف خود کمک می‌کند، اظهار داشت: دهه کرامت در واقع دهه تکریم مقام اهل‌بیت (ع) و دهه پیوند مجدد امت و امام است.

وی افزود: دهه کرامت، دهه اظهار ارادت و محبت نسبت به ساحت مقدس امامت و ولایت است و مظهر تجلی الهی نسبت به ملت ایران بوده و هم‌چنین دهه تکریم سفیران الهی ایران اسلامی است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: امروز باید از این ظرفیت عظیم در راستای نجات بشریت استفاده کنیم.

وی با اشاره به بخش مردمی جشن‌های دهه کرامت گفت: از سال 87 بخش مردمی جشن‌های دهه کرامت مورد توجه جدی قرار گرفت و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز محور این حرکت مدنظر گرفته شده که در همین راستا با هماهنگی‌های انجام گرفته امروز شاهد فعالیت و همکاری و هم‌یاری 27 دستگاه با این ستاد در راستای برگزاری هر چه بهتر و با شکوه‌تر جشن‌های مردمی دهه کرامت هستیم.

به گفته ارباب‌سلیمانی آستان قدس رضوی، نهاد ریاست جمهوری، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات، آستان مقدس حضرت معصومه (س)، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، مجمع جهانی اهل‌بیت، وزارت کشور، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و سازمان بسیج مستضعفین کشور از جمله این 27 سازمان هستند.

رئیس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت خراسان‌رضوی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری هر چه باشکو‌ه‌تر این دهه در این استان اظهار داشت: تاکنون شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت در استان چهار جلسه داشته و 10 جلسه نیز از سوی ستادهای شهرستان و دانشگاهیان برگزار شده است.

محمدرضا غفاری افزود: در راستای برگزاری این جلسات، تاکنون 14 هزار برنامه به مرکز استان رسیده که مورد تصویب قرار گرفته که در این دهه اجرا می‌ شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: هم‌چنین از سوی شهرستان‌های استان نیز 2 هزار و 243 برنامه به شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت خراسان‌رضوی رسیده که این برنامه‌ها هم تصویب شده و در مجموع در این دهه 16 هزار و 225 برنامه اجرا می‌شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در تمام این 16 هزار و 225 برنامه مورد توجه قرار گرفته، مردمی بودن، پرمحتوا بودن و ماندگار بودن برنامه‌ها است، هم‌چنین بسیاری از برنامه‌ها با توجه به هم‌زمانی دهه کرامت با هفته دفاع مقدس، رویکرد دفاع مقدس دارند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول