اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت خراسان‌رضوی:

بیش از 16 هزار برنامه فرهنگی در دهه کرامت برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت خراسان رضوی گفت: بیش از 16 هزار برنامه فرهنگی در دهه کرامت در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

بیش از  16 هزار برنامه فرهنگی در دهه کرامت برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی محمد غفاری در جلسه گردهمایی توجیهی دست‌اندرکاران برگزاری جشن‌های دهه کرامت خراسان رضوی گفت: بیش از 16 هزار و 225 برنامه در این شورا مصوب شده است که طی این دهه در سطح خراسان‌رضوی اجرایی می‌شود.

وی افزود: مردمی بودن، غنای محتوا و ماندگاری سه شاخص اصلی در تصویب برنامه‌ها بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی توجه به مسایل روز کشور و دنیا، اهداف و سیاست‌های کلی نظام و انقلاب اسلامی را از دیگر رویکردهای اتخاذ شده در تصویب برنامه‌های این دهه عنوان کرد.

وی همچنین تقارن دهه کرامت با هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس را فرصت مغتنمی برای تبیین مفهوم دفاع در فرهنگ رضوی دانست و گفت: باید از این فرصت برای تحقق هدف یادشده نهایت استفاده را برد.

رئیس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت خراسان رضوی از دوره امامت حضرت رضا(ع) به عنوان نقطه عطف حرکت اهل بیت در فراهم کردن زمینه حضور حضرت مهدی(عج) یاد کرد و افزود: از این دوره به بعد جامعه اسلامی گام به گام برای پذیرش امام عصر(عج) آماده شده است.

وی از امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به عنوان پایه‌ریزان تشکیل حکومت اسلامی پس از رسول خدا(ص) یاد و اضافه کرد: اولویت این سه امام بزرگوار انجام حرکت‌های سیاسی وتشکیل حکومت بوده است.

غفاری حضور حضرت امام رضا (ع) در ایران را زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیه‌الله(عج) دانست و گفت: هجرت بزرگان دین مانند هجرت رسول مکرم اسلام  در طول تاریخ مبدا تحول در تمدن بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی افزود: با توجه به موقعیت علمی ایران در دوران امامت امام رضا(ع)، انتقال مرجعیت از نجف به قم و تربیت علما و فقها از برکات این هجرت محسوب می‌شود.

وی حضور این امام همام را زمینه‌ساز هجرت امام‌زادگان واجب التعظیم به ایران و تبدیل ایران به قطب فعالیت‌های فرهنگی شیعیان دانست.

سیدجواد جعفری مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان‌رضوی هم ضمن تشریح شیوه نامه اجرایی شورا گفت : شعار امسال جشنواره "اهل بیت(ع) احیاگر کرامت و خود باوری اسلامی "است.

وی افزود: به منظور هم‌افزایی  فعالیت‌ها در سراسر کشور برای این دهه روز شماری با عناوین مشخص تهیه و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است که عبارتند از اول ذی‌القعده حضرت فاطمه معصومه الگوی دختران ایرانی، دوم ذی‌القعده کریمه اهل بیت اسوه بصیرت،عفت و طهارت، سوم ذی‌القعده قم پایگاه بیداری اسلامی و نشر جهانی معارف اهل بیت و چهارم ذی‌القعده خط آل محمد(ص) خط جهاد، شهادت و پیروزی نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: پنجم ذی‌القعده به نام امامزادگان جلوه‌های معرفت وتربیت دینی، ششمین روز این ماه حضرت شاهچراغ اسوه کرامت، هجرت و مجاهدت، هفتم ذی‌القعده با عنوان حرم سوم اهل بیت تجلی گاه ولایتمداری و فرزانگی، هشتم ذی‌القعده شهید، الگوی زندگی بانشاط و ولایی، نهم ذی‌القعده توسل به ثامن‌الائمه، رمز مقاومت و موفقیت درعرصه‌های نظامی واقتصادی، دهم ذی‌القعده عالم آل محمد(ص) اسوه نخبگان و پناه نیازمندان، یازدهم ذی‌القعده آستان قدس میعادگاه منتظران مهدوی نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول