اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته فرهنگی دفاع مقدس سبزوار خبر داد

اجرای بیش از 100 برنامه فرهنگی و هنری ویژه جشن‌های دهه کرامت

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت و کمیته فرهنگی و هنری دفاع مقدس شهرستان سبزوار از اجرای بیش از 100 برنامه ویژه در دهه کرامت در سبزوار خبر داد.

اجرای بیش از 100 برنامه فرهنگی و هنری ویژه جشن‌های دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری فارس ازسبزوار، مجید عسگری عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی برنامه‌های دهه کرامت و هفته دفاع مقدس در محل سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با اشاره به ساخت فیلم موهن آمریکایی صهیونیستی و توهین به پیامبراعظم (ص) این حرکت را تلاش مذبوحانه‌ای در جهت ابقای رژیم صهیونیستی و شکستن امواج سهمگین بیداری اسلامی دانست.

وی اظهار داشت: دهه کرامت امسال با شعار "اهل بیت (ع) احیاگر کرامت و خودباوری اسلامی" و با محوریت تکریم دوستان و کرامت نفس و آزادگی و مبارزه در برابر دشمنان در یادآوری هشت سال دفاع مقدس با شور هر چه بیشتر برگزار می‌شود.

عسگری گفت: وظیفه تمام ما با توجه به تقارن هفته حماسه‌های شورانگیز خون و شهادت ودهه رحمت و مغفرت، ایجاد شور و مردمی کردن مراسمات و اجرای باشکوه جشن‌ها و برنامه‌های متنوع و جذاب است.

عسگری ادامه داد: کمیته فرهنگی و هنری هفته دفاع مقدس و همچنین شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی دهه کرامت برای برگزاری با شکوه این دو رخداد مهم، با همدلی تمام نهادهای سبزوار برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کند.

وی آذین‌بندی تمام نقاط سبزوار و اجرای جشن و برنامه‌های هنری در پارک‌ها توسط شهرداری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، ایجاد سنگرهای نمادین،نصب بنر و پوستر وتراکت توسط نهادها و ادارات و پایگاه‌های بسیج، برگزاری جشن‌های میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، جشن شام ولادت در مجتمع بین راهی کاهک برای مسافران، غبارروبی امامزاده یحیی(ع) و امامزاده شعیب (ع)، قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) در شروع ساعت اداری نهادها و ارسال پیامک به منظور آشناسازی هر چه بیشتر مردم با سیره رضوی و حماسه‌آفرینی رزمندگان اسلام را از برنامه‌های عمومی دهه کرامت در سبزوار اعلام کرد.

دبیر شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت و کمیته فرهنگی و هنری دفاع مقدس ادامه داد: برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری، مسابقات متنوع ورزشی، مسابقات کتابخوانی امام رضا (ع) و شهدای هشت سال دفاع مقدس، جشنواره تولیدات آثار هنری ایثارگران با عنوان قافله قلم، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و عکس و نقاشی، هنرهای تجسمی با موضوعات رضوی و دفاع مقدس ونمایشگاه نامه‌ها ونوشته‌های مردمی به رزمندگان در دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

عسگری با اشاره به برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس نیز یادآور شد: تجلیل از پیشکسوتان و گمنامان دفاع مقدس، تجلیل از بانوان ایثارگر در سالروز ولادت حضرت معصومه (س)، تجلیل از هنرمندان عرصه دفاع مقدس، تجلیل از مداحان، شاعران و مولفان ایثارگر بسیجی، برپایی هشت نشست با موضوع کرامات شهدای هشت سال دفاع مقدس، برگزاری همایش و تجلیل از ایثارگران اصناف و بازار با روحیه ولایت‌مداری و شاخصه‌های دفاع مقدس از برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس در سبزوار است.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی دهه کرامت نیز بیان کرد: کلنگ‌زنی میدان بزرگ امام رضا (ع) در ورودی شهر سبزوار،افتتاح 4 کانون فرهنگی و هنری مساجد، افتتاح مسجد در بخش روداب ، بهره‌برداری از دو نمازخانه بین‌راهی و بهسازی مسجد جامع سبزوار و مسجد جامع چشام و افتتاح سامانه ارتباط با مراکز پاسخگویی به مسائل دینی و شرعی از مهم‌ترین برنامه‌های عمرانی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول