اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان نور:

دفاع مقدس به نظام اقتدار بین‌المللی بخشید

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نور گفت: دفاع مقدس به ما اقتدار بین‌المللی بخشید.

دفاع مقدس به نظام اقتدار بین‌المللی بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت الاسلام رحمان باقرزاده در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلی الغدیر نور بیان داشت: دفاع مقدس به ما خودباوری داد و اقتدار بین‌المللی بخشید.

امام جمعه شهرستان نور ابراز داشت: جرم ما در تحمیل جنگ استقلال خواهی بود، گرچه هزینه بسیار سنگینی در این جنگ پرداخت کردیم لیکن واقعیت این است که پیروز دفاع مقدس ملت ایران بود و حماسه این مردم برگ زرینی در تاریخ کشور است.

وی ابراز داشت: در طول تاریخ هر زمان به کشور ما حمله شد، قطعه‌ای از کشور از دست می‌رفت، اما در سایه ولایتمداری و رشادت طلبی در دفاع مقدس ما چیزی از دست ندادیم.

باقرزاده تصریح کرد: اگر اراده امام (ره) و رهبری بود، بسیاری از استان‌های عراق در تصرف در می‌آمد؛ اما ما جنگ طلب نبودیم و فقط در مقابل دشمن از کیان خود دفاع کردیم و از این بابت دفاع ما مقدس بود.

امام جمعه شهرستان نور اعتماد به نفس، شکوفایی استعدادها، خلاقیت‌ها، تحول در صنایع دفاعی، فرهنگ صرفه‌جویی در دوران دفاع مقدس، تحکیم انسجام ملی و صدها و هزاران برکت دیگر را از دستاوردهای دفاع مقدس ذکر کرد.

وی هفته دفاع مقدس را فرصتی برای تجلیل از این حماسه بزرگ دانست.

* بیداری اسلامی از برکات دفاع مقدس

باقرزاده ادامه داد: در حالی که برخی تلاش کردند تا بیداری اسلامی در جهان را بیداری عربی معرفی کنند، اما اتفاقات اخیر هم ثابت کرد که این بیداری‌ها اسلامی است و از برکات انقلاب ایران و دفاع مقدس است.

امام جمعه شهرستان نور به ایام در پیش رو اشاره کرد و افزود: مدارس و دانشگاه ها به عنوان خانه دوم دانش‌آموزان و دانشجویان است و مسئولیت بزرگی به عهده معلمان و استادان نهاده شده و امسال نخستین سال نظام جدید آموزشی در مدارس و تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌ها نیز تقوا را باعث حفظ انسان دانست تا وی طعمه شیطان نشود و همچنین به سفر مقام معظم رهبری به استان اشاره کرد و آن را باعث برکات معنوی و مادی دانست و یک رزمایش دفاعی و مانور قدرت برای بیگانگان دانست.

فرمانده سپاه ناحیه نور نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه در سخنانی به چرایی جنگ و دفاع مقدس پرداخت.

ناصر توکلی که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس سخنرانی کرد، به دستاوردهای دفاع مقدس اشاره داشت و افزود: اعتماد به نفس و خودباوری در نیروهای خودی و تزلزل و ترس در اردوگاه دشمن از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس در آن دوران بود.

وی دستاوردهای علمی در تمامی صحنه‌ها و بومی شدن دانش روز در کشور را از دیگر دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس و تحریم‌ها ذکر کرد.

به گزارش فارس به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس اداره صنعت معدن و تجارت، اتحادیه‌های صنفی و حوزه بسیج اصناف شهرستان  اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی در ورودی مصلی نمود و از نمازگزاران با شربت و شیرینی پذیرایی کرد.

همچنین صندوق کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان نیز تعبیه و کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می کرد. 

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول