اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میبد:

مسئولان برای شناخت دفاع مقدس در شهرها موزه ایجاد کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافق با تاکید بر لزوم شناخت تاریخ دفاع مقدس گفت: برای شناخت دفاع مقدس باید در شهرها موزه ایجاد شود.

مسئولان برای شناخت دفاع مقدس در شهرها موزه ایجاد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از میبد، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه میبد اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس جنگ نابرابری بود که ملت بزرگ ایران با قدرت ایمان، خود و کشورش را در برابر دشمنان حفظ کرد.

وی، ایمان و اخلاص، شهادت طلبی، صبر و پایداری، دوستی و برادری، حضور نسل نوجوان و جوان در میدان جنگ، نقش خانواده‌ها در اعزام فرزندان خود به جبهه‌ها و نقش مساجد و پایگاه‌های بسیج را راز عظمت و پیروزی ملت بزرگ ایران در هشت سال دفاع مقدس برشمرد.

اعرافی خاطرنشان کرد: مقطع جنگ مقطع بی‌نظیری در تاریخ کشور ماست که باید در کتاب‌های مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها و همه محیط های اجتماعی یاد و خاطره شهدا و هشت سال دفاع مقدس زنده نگه داشته شود.

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه دفاع مقدس را باید احیاکرد، افزود: جنگ ما جنگ الهی و آسمانی بود و باید درباره دفاع مقدس کتاب نوشت، آثار تولید کرد و هنر و ادبیات را در خدمت دفاع مقدس قرار داد.

وی تصریح کرد: برای شناخت بیشتر دفاع مقدس باید در استان یزد و شهرها موزه شهدا و دفاع مقدس برپا کرد و با تدریس دفاع مقدس در آموزش و پروش، تعیین رشته در دانشگاه‌ها، برگزاری یادواره‌ها و یادمان‌های شهدا، جایگاه دفاع مقدس را تقویت کرد.

آیت‌الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهانت غرب به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) گفت: موج دفاع از پیامبر اسلام امروز در سراسر جهان مشهود و ملموس است.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: غرب دنیای اسلام را با روش‌های مفتضحانه تست نکند و بداند که امت اسلام پای دین و اسلام خود ایستاده است و این حرکت‌های نابخردانه جمعی غافل به اسلام موجب همبستگی در جهان اسلام شده است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول