اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

برکات دفاع مقدس در جهان خواب را از چشم دشمنان گرفته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین گفت: امروز برکات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چنان خواب را از چشمان استکبار زدوده است که به پیامبر (ص) توهین می‌کنند.

برکات دفاع مقدس در جهان خواب را از چشم دشمنان گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه اول نماز جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: حضرت امیر (ع) می‌فرمایند «بهترین زاد و توشه برای شما تقوا است» بر ترک محرمات و انجام واجبات تلاش کنیم.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: امام صادق (ع) یکی از عوامل برکت عمر را خوش رفتاری با همسایه معرفی کرده‌اند، نباید در این زندگی ماشینی و صنعتی از ارزش‌ها غافل شویم، چقدر همسایه دیوار به دیوار خود را می‌شناسید، چقدر با وی برخورد دارید، همسایه آزاری از گناهان کبیره است، اگر حرمت همسایه را حفظ کنید عمر شما با برکت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به عامل دیگر در برکت عمر افزود: عامل دیگر وضو گرفتن و وضوی کامل گرفتن است، با تأنی و دقت وضو بگیرید، برای تمام حرکات وضو ذکری وارد شده است، وضو گرفتن زیاد هم در برکت عمر اثر فراوان دارد.

امام جمعه موقت ورامین سپس با بیان عامل دیگر برکت عمر گفت: امام رضا (ع) به نقل از جد بزرگوارش امام صادق (ع) فرمودند «از آزار رسانی به دیگران بپرهیزید تا عمرتان افزون شود» وجود برخی افراد در جامعه آزار دیگران است، چقدر باید انسان بد و زبان وی آلوده باشد که مردم از ترس زبانش به وی احترام بگذارند، سعی کنید برای دیگران منشاء خیر و برکت باشید.

شهدا با وجود عمر کوتاه عمری با برکت داشتند

حجت‌الاسلام محمودی سپس عنوان کرد: عمر با برکت لزوما عمر طولانی نیست، چه بسیار افرادی که عمری کوتاه اما با برکت داشتند، شهدا در دفاع مقدس بر حسب ظاهر عمری کوتاه داشتند اما عظمت اسلام، تشیع و ایران از برکت عمر آنها است، آنها به دفاع مقدس رفتند، جهد کردند، برخی شهید، برخی اسیر و برخی اعضای بدن خود را از دست دادند.

وی گفت: یک نمونه از این عزیزان که سخنران قبل از خطبه‌ها بود سردار بختیاری بودند که روی ویلچر سخنرانی کردند، از این نمونه‌ها در کشور فراوان است، این عزیزان حماسه هشت سال جنگ تحمیلی را خلق کردند.

هماهنگی خانواده و مدرسه می‌تواند آینده روشن فرزندان را تضمین کند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه با اشاره به اول مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید به بیان سه نکته پرداخت و افزود: نکته اول خطاب به مدیران، معلمان و مسئولان فرهنگی است، بدانند فرزندان امانات الهی هستند، در این برهه که فکر و ذهن جوانان ما هدف دشمنان است معلم هر رشته‌ای باشید وظیفه کنترل روح جوانان را نیز دارید.

امام جمعه موقت ورامین نکته دوم را خطاب به جوانان و دانش‌آموزان بیان کرد: برای معلم و دبیر حرمت قائل شوید، در مراکز تعلیم و تربیت با دوستان و رفقای سالم و مومن مرتبط شوید، شما جوانان وارثان خون‌های شهدا هستید، امروز مدرسه سنگر شما است و وظیفه شما ارتقاء علم و دانش و پاسداری از خون‌های مطهر شهداست، سعی کنید برای نظام اسلامی مجاهدت علمی کنید و عنصری مفید باشید.

حجت‌الاسلام محمودی نکته سوم را خطاب به خانواده‌ها ابراز داشت: برای سرنوشت فرزندان خود دلسوز باشید، برای پیشرفت علمی آنان حرمت قائل شوید، خانه خود را مرکز لهو و لعب قرار ندهید، در عربستان که مرکز وهابیت است در تمام ماشین‌های آنان صدای قرآن به گوش می‌رسد اما در این کشور شیعه چطور؟ روح فرزندان را آلوده نکنید، با مسئولان مدرسه هماهنگ باشید، هماهنگی خانواده و مدرسه می‌تواند آینده روشن فرزندان را تضمین کند.

برخی از امامزاده‌ها تبدیل به مرکز قبر فروشی با قیمت نجومی شده است

وی سپس با اشاره به پنجم ذیقعده و روز احترام به امامزادگان اظهار داشت: شهرستان ما از موهبتی برخوردار است که در هر گوشه و کنار آن فرزندی از فرزندان پیامبر (ص) مدفون است، باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این امامزادگان در هر روستا و منطقه به پایگاه فرهنگی تبدیل شوند، اما متاسفانه برخی از امامزاده‌ها تبدیل به مرکز قبر فروشی با قیمت نجومی شده است و دفن در فضای کم و ناسالم صورت می‌گیرد.

امام جمعه موقت ورامین سپس افزود: کار متولیان امامزاده‌ها فقط قبر فروشی نیست، باید امامزاده با هدایت متولی آن مرکز فرهنگی و مشعل هدایت جامعه شود.

تاسف‌آور است با وجود پیشرفت‌های هسته‌ای و فضایی کیف روی دوش فرزندان ما را چین تولید کند

حجت‌الاسلام محمودی سپس به نام‌گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری اشاره داشت و عنوان کرد: رهبری سال جاری را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری کردند و فرمودند اجناس خارجی را خریداری نکنید، وقتی مرحوم میرزای شیرازی آن فتوای تاریخی را دادند حتی همسر ناصرالدین شاه برای وی قلیان نیاورد، ولایتمداری یعنی این، نکند برخی از ما ادعای ولایتمداری کنیم و از زن ناصرالدین شاه کمتر باشیم.

وی خطاب به مدیران کشور گفت: به دنبال ارتقاء کیفیت تولید داخل باشید، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی، تاسف‌آور است بچه‌های مدرسه‌های ما از همان دوران کودکی کیف چینی بخرند، دفتر نقاشی چینی و لباس خارجی بخرند، مگر مسئولان ادعای ولایتمداری ندارند، آن وقت معلوم است عکس‌های روی کیف چینی چیست، بچه‌های ما با همان عکس و عروسک خو می‌گیرند.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: در بازارهای ما علائم شیطان پرستی و یهود روی تولیدات چینی به چشم می‌خورد، خب اینها را تجار وارد می‌کنند و آن هم با نظارت مراجع کشور، این خیانت است، ما در عرصه هوا و فضا و سلول‌های بنیادی و عرصه هسته‌ای مدعی هستیم، تاسف‌آور است کیف روی دوش فرزندان ما را چین تولید کند.

وی خطاب به مردم افزود: همسر ناصرالدین‌شاه زنی بود در دربار شاه آن وقت ما ادعای شیعه بودن و ولایی بودن داریم، فریاد مرگ بر ضد ولایت فقیه سر می‌دهیم و منزل خود را پر از جنس خارجی می‌کنیم، جنس ایرانی بخرید، فقط ایرانی بخرید، حتی با کیفیت پایین‌تر، زمانی که رهبری می‌فرمایند اقتصاد مقاومتی یعنی همین، زشت است چادر مشکی سر زنان ما از خارج بیاید.

موج اسلام‌گرایی در دنیا حاصل فرهنگ دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام محمودی که سخنانش در اوج فریادهای تکبیر نمازگزاران ورامین ایراد می‌شد به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اذعان داشت: بیش از سه دهه از دفاع مقدس می‌گذرد و تاریخ ایثار و آزاد مردی و مقاومت غیور مردان ما را ثبت کرده است، در دوران دفاع مقدس دشمن وحشیانه‌ترین کارها را با رزمندگان ما انجام داد اما ملت ایران غریبانه دفاع کردند و افتخار آفریدند.

خطیب جمعه ورامین ادامه داد: هرچند متاسفانه هنوز حضور پر رنگ مردم ورامین در دفاع مقدس تدوین نشده است اما دفاع جانانه ملت ایران الهام‌بخش ملل دیگر شده است، امروز موج بیداری اسلامی و موج اسلام‌گرایی در دنیا مدیون شهدا و فرهنگ شهادت است، حاصل فرهنگ دفاع مقدس است، امروز برکات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چنان خواب را از چشمان استکبار زدوده است که به پیامبر (ص) توهین می‌کنند.

وی افزود: بدانید ساخت یک فیلم موهن و یک کاریکاتور در روزنامه فرانسوی آخرین بی‌احترامی نیست، این اعمال نشان از ذلت و عجز و خواری مستکبران دارد، امروز سفارتخانه‌های فرانسه در بسیاری از کشورهای دنیا از ترس خشم مسلمانان تعطیل شده است، ادعای آزادی بیان دارند، آزادی بیان در توهین به عروس ملکه انگلیس، به چالش کشیدن هولوکاست و یا توهین به حضرت مسیح وجود ندارد.

حجت‌الاسلام محمودی تصریح کرد: این اعمال سخیف موج اسلام‌گرایی در جهان و تنفر از استکبار جهانی را افزایش می‌دهد.

از اسوه‌های شجاعت غافل نشویم

وی گفت: باید ارزش‌های خود را حفظ کنیم، از اسوه‌های شجاعت و فضیلت غافل نشویم، ای کاش به جای آن هزینه سنگین در پروژه لاله برای ام‌البنین زمان، مادر چهار شهید، حاجیه خانم جنیدی فیلم می‌ساختیم، ای کاش برای آن زنی که تنها فرزند خود را برای دفاع از کیان ایران عزیز به جبهه فرستاد فیلم می‌ساختیم، ای کاش به جای این نواهای مسموم نوای «هر که دارد هوس کربلا بسم الله» به گوش می‌رسید، مسئولان فرهنگی ما به کجا می‌روند، نمی‌دانم.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول