اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری سپاه و بسیج صورت می‌گیرد

برگزاری 100 برنامه ویژه دفاع مقدس در تویسرکان

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه تویسرکان از برگزاری بیش از 100 برنامه ویژه هفته دفاع مقدس با همکاری سپاه و بسیج در این شهرستان خبر داد.

برگزاری 100 برنامه ویژه دفاع مقدس در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان عسگر مجیدی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در مرکز سپاه این شهرستان با تبریک این هفته، تصریح کرد: بزرگداشت دفاع مقدس بازخوانی عظمت و بزرگی جمهوری اسلامی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی است.

وی افزود: بی‌تردید گرامیداشت حماسه هشت سال دفاع جانانه مردم ایران در جنگ تحمیلی، زمینه‌ساز انتقال دستاوردهای عظیمی است که در پرتو رهبری عالمانه و هوشمندانه حضرت امام (ره) و جانشین برحق ایشان مقام معظم رهبری حاصل شده است.

فرمانده سپاه تویسرکان تأکید کرد: آرامش، عزت، اقتدار و سرافرازی و موفقیت‌های چشمگیر علمی امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه ملی و بین‌المللی مدیون و مرهون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی اظهار داشت: ملت ایران به واسطه دوران با عظمت دفاع مقدس تصویری از اسلام حقیقی، اسلامی و انقلابی که بزرگترین ویژگی آن دفاع از مظلوم و پایداری در مقابل ظالم بود را به جهان صادر کرد.

مجیدی با اشاره به رشادت‌های مردم و وجود روحیه بسیجی و ایثار در این دوران، اضافه کرد: ترویج تفکر بسیجی سبب شکوفایی فرهنگ جهاد، ایثار و خدمت‌رسانی صادقانه در همه عرصه‌ها در بدنه اجتماع خواهد شد.

وی انتقال فرهنگ پایداری، ایثار دفاع مقدس به نسل جوان را راهبردی‌ترین راهکار در مواجهه با جنگ نرم دشمن خواند و ابراز داشت: باید با بهره‌وری کامل از این ظرفیت و جایگاه غنی و ارزشی‌ و آثار به جا مانده از شهدا و رزمندگان اسلام برای تعالی نظام و کشور گام‌های اساسی برداریم.

فرمانده سپاه تویسرکان این هفته را فرصتی مناسب برای معرفی گنجینه هشت سال جنگ تحمیلی به جامعه دانست و ادامه داد: در این هفته باید در قالب برنامه‌های متفاوت فرهنگی و هنری خاطرات ارزشمند و وصایای شهدا را به جامعه به ویژه نسلی که آن دوران را به صورت محسوس درک نکرده‌اند، منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی یک ائتلاف نانوشته جهانی علیه ایران بود، اظهار داشت: استکبار جهانی با همراهی اکثر کشورها با حمایت و تجهیز رژیم بعث عراق به شکل‌های مختلف علیه کشور ما متحد شده بودند.

مجیدی افزود: این رویداد در شرایطی رخ داد که انقلاب ما نهالی نوپا بود اما ملت ولایتمدار ایران اسلامی با سلاح ایمان، توکل به خدا و تبعیت محض از امام خمینی (ره) توانست در مقابله با دشمنان، حماسه بزرگی را خلق کند که در تاریخ به عنوان یک الگو و اسوه ماندگار شود.

وی بیان کرد: پس از گذشت دو دهه از پایان جنگ تحمیلی، ایران اسلامی توانسته به پیشرفت‌ها و موفقیت‌های چشمگیری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و علمی و فناوری در سطح جهان دست یابد کسب این جایگاه مرهون فداکاری و مقاومت رزمندگان در سال‌های جنگ است.

فرمانده سپاه تویسرکان تقویت و ارتقای اعتماد به نفس و خودباوری را از برکات مهم دفاع مقدس دانست و افزود: ملت ایران در بحران دفاع مقدس با اتکا به خداوند و توسل به ائمه اطهار (ع) و با تکیه بر توانمندی‌های خود، قدرتمندانه در برابر ابرقدرت‌های جهان ایستادگی کردند.

وی در ادامه از برگزاری بیش از 100 برنامه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی به مناسبت هفته دفاع مقدس با همکاری سپاه و بسیج در شهرستان تویسرکان خبر داد.

مجیدی تصریح کرد: برنامه‌های این هفته با هدف شناخت و درک دوران مقاومت و در راستای احیای اهداف متعالی رزمندگان، تقویت فرهنگ ایثار و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج و مدارس برای بسیجیان و اقشار مختلف مردم اجرا می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های اجرایی هفته دفاع مقدس گفت: صبحگاه مشترک بسیج دانش‌آموزی، یادواره شهدای دانش‌آموز، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج، افتتاح 12 پایگاه‌ مقاومت، نواختن زنگ مقاومت، همایش بزرگ رزمندگان دفاع مقدس، اعزام راویان فتح به مدارس، یادواره شهدای اصناف، سرکشی از 66 خانواده شهید، یادواره 10 زن شهید، مسابقه دوومیدانی، همایش تجلیل از زنان ایثارگر، جشنواره ورزشی استانی عشایر، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و رزمایش گردان‌های حوزه‌های المهدی و شهید مدنی بخشی از برنامه‌های این هفته در شهرستان تویسرکان است.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول