اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ملایر:

سربلندی ایران مرهون رشادت رزمندگان دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ملایر گفت: سربلندی امروز ملت ایران مرهون خون شهدا و رشادت رزمندگان در دفاع مقدس است.

سربلندی ایران مرهون رشادت رزمندگان دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: همه ما باید در مسیر اسلام حرکت کنیم و به آنچه سفارش کرده‌اند عمل کنیم و آخرت برای انسان آنقدر اهمیت دارد که باید تمام هدف در این راه برای رسیدن به سعادت باشد.

وی قدم برداشتن در راه رسیدن به مادیات، شهرت و رسیدن به پست و مقام دنیوی را بی‌فایده و بی‌ارزش برشمرد و افزود: قدم برداشتن برای تقوا برای انسان دارای خیر و برکت و ارزش است.

خطیب جمعه موقت ملایر در ادامه به آغاز ماه ذی‌القعده اشاره کرد و گفت: این ماه زمان آمادگی حجاج کشورمان برای ورود به سرزمین وحی و انجام مناسک حج است که حجاج باید با آمادگی کامل در حج حضور پیدا کنند و از همه لحظات این سفر معنوی بهره لازم را ببرند و در این ماه به انجام اعمال مستحبی بپردازند.

وی در ادامه به دهه کرامت اشاره کرد و افزود: در این دهه نیز استان همدان و شهرستان ملایر میزبان خدام امام رضا(ع) خواهد بود و امامزادگان استان و شهرستان نیز در این دهه غبارروبی می‌شوند که لازم است مردم شهرستان در استقبال از خدام امام رضا(ع) و غبارروبی امامزادگان حضوری گسترده داشته باشند.

حجت‌الاسلام فاضلیان در بخش دیگری از سخنانش به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بیان رشادت‌ها و شجاعت و ایثار مردان آن روزها برای هیچ کس قابل درک نیست و با یک کتاب و نوشته و در قالب حرف و گفتمان نمی‌توان دفاع مقدس را به تصویر کشید چرا که سربلندی امروز ملت ایران مرهون خون شهدا و رشادت رزمندگان در دفاع مقدس است.

وی عنوان داشت: آنهایی که رفتند و آنهایی که ماندند و خون دل خوردند برای همه ما اسوه و الگو هستند و وای بر ما که نسبت به خون شهدا و رزمندگان و جانبازانمان بی‌حرمتی کنیم که فردای قیامت باید در مقابلشان جواب پس بدهیم.

خطیب جمعه موقت ملایر تصریح کرد: شهدا نرفته‌اند بلکه ما رفتنی هستیم و کسانی که از امام(ره) و شهدا فاصله گرفته‌اند ماندگار نمی‌شوند و امروز بعد از گذشت 25 سال از رفتن شهدای دفاع مقدس روز به روز بر عظمت شهیدان افزوده می‌شود.

وی اظهار کرد: کتاب انقلاب حرف‌های زیادی را برای گفتن دارد و در آن پیام امام و شهدا به وضوح بیان شده و ما باید در تمام مراحل و در همه عرصه‌ها از آمادگی کامل برای حفظ اسلام و انقلاب برخوردار باشیم و اجازه تعدی دشمن را ندهیم.

فاضلیان در ادامه به فیلم توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) اشاره کرد و آن را نشانه ضعف و زبونی دشمن برشمرد و خواستار محاکمه عوامل این فیلم شد.

وی افزود: ما باید به تظاهرات‌ها و تهدیداتمان در برابر دشمن نسبت به ساخت این فیلم ادامه دهیم و انزجار خود را هم‌پای دیگر مسلمانان در سراسر جهان اعلام کنیم.

امام جمعه موقت ملایر به بازگشایی مدارس در اول مهر ماه اشاره کرد و در تأکید به آموزش و پرورش و معلمان بیان داشت: فرزندان این ملت به عنوان امانت در دست شما سپرده می‌شوند و باید با بهترین برنامه‌ریزی در راستای تربیت، علم‌آموزی، فرهنگی و دیگر عرصه‌ها تلاش شود و نخبگان خوبی را برای فردای کشور تربیت کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قدرت و سیاست نباید وارد عرصه علم شود و ذهن دانش‌آموزان را از آموختن علم و دانش دور کند و باید محیطی فراهم شود تا آینده‌سازان فردای کشور درصدد شکوفایی استعدادهایشان برای رسیدن به موفقیت تلاش کنند.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول