اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

جبهه دفاع مقدس مملو از معجزه بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان با بیان اینکه توکل به خدا و وحدت عامل موفقیت ما در دفاع مقدس بود، گفت: سراسر جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس مملو از امدادهای غیبی بود.

جبهه دفاع مقدس مملو از معجزه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه شهر همدان با اشاره به اینکه گرامیداشت دوران دفاع مقدس یکی از تکالیفی است که باید همواره مد نظر باشد، اظهار داشت: استکبار جهانی با حملات سنگین خود علیه ایران، قصد براندازی نظام را داشت که مردم ولایی کشور برای مقابله با تجاوزگری دنیای سلطه، با جان و مال خود به دفاع از دین، مکتب و نظام خود برخاستند.

وی با بیان اینکه جهاد بر همه کس واجب نشده اما دفاع بر همگان به عنوان یک تکلیف به شمار می‌رود، ادامه داد: مردم ایران اسلامی اعم از پیر و جوان، کوچک و بزرگ و مرد و زن در هشت سال جنگ تحمیلی به ندای ولی امر مسلمین، به دفاع از کیان نظام اسلامی وارد عمل شده و در این راستا همواره دستورات رهبر کبیر انقلاب را با جان و دل اجرایی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه مقوله "دفاع" دارای ابعاد گسترده و شایان توجهی است، افزود: در قرآن کریم آیه‌های بسیاری در مورد دفاع از اسلام و خاک وطن وجود دارد که این امر نشان از اهمیت مقوله‌ای به نام "دفاع" است چرا که دفاع از دین مانع از ترویج فساد در جهان می‌شود.

* لزوم توجه به ایجاد کلاس‌های دفاع در مراکز آموزشی

وی با بیان اینکه متأسفانه اصلاً کلاسی به نام کلاس دفاع در مدارس،‌ دانشگاه‌ها و حتی حوزه‌های علمیه وجود ندارد، ابراز داشت: در نهج‌البلاغه آن قدر به اهمیت دفاع پرداخته شده که سال‌ها می‌توان راجع به آن صحبت کرد.

محمدی با اشاره به تجاوز آمریکا به کشورهایی چون افغانستان، پاکستان و... ادامه داد: کشوری که اجازه تجاوز به خاک کشور دهد و در مقام دفاع از کیان و ناموس خود برنخیزد، کشور ذلیلی است.

وی در ادامه سخنانش نماز جمعه را بزرگترین سنگر دفاع خواند و ابراز داشت: نخستین شرط دفاع، این است که از هوشیاری و بصیرت کافی برخوردار باشیم چراکه دشمن همواره در پی اجرایی کردن توطئه‌های خود است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه توکل به خدا، ایمان و وحدت عامل موفقیت ما در هشت سال جنگ تحمیلی بود، افزود: سراسر جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس پر از معجزات خداوند متعال و امدادهای غیبی بود چرا که با وجود به کارگیری توان 45 کشور جهان، ایران اسلامی از این معرکه با پیروزی و اقتدار خارج شد.

وی در ادامه سخنانش با محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا در اهانت به ساحت مقدس حضرت رسول (ص)، آن را ناشی از ترس و واهمه دشمنان از اسلام‌خواهی جهان دانست و ابراز داشت: جهان اسلام یکپارچه در مقابل این اقدام موهن و غیر انسانی به پا خاست و قدرت خود را به دنیای سلطه نشان داد.

محمدی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شروع کلاس‌های حوزه علمیه، تقویت سرمایه‌های علمی و معنوی حوزویون را یکی از ضروریات برشمرد و افزود: تبلیغ و ترویج اسلام یکی از وظایف حوزه‌های علمیه است که باید بیش از گذشته مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول