اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرآموزش و پرورش بابل:

120 مدرسه بابل تخریبی است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش بابل گفت: 120 مدرسه در بابل تخریبی بوده و نیاز به تجدید بنا دارد که در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه برای دانش‌آموزان خطرساز است.

120 مدرسه بابل تخریبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، عیسی لطیفی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران از چهره‌های فرهنگی جامعه بوده و باید قلم آن‌ها در حمایت از آموزش و پرورش فعال‌تر از دستگاه‌های دیگر باشد.

وی افزود: برجستگی علمی و فرهنگی بابل برای همه ایرانیان قابل لمس بوده و اطلاعات علمی دانش‌آموزان نشات گرفته از اطلاعات علمی بالای دبیران بابل است.

لطیفی بیان داشت: استعداد بالای دانش‌آموزان، اطلاعات بالای دبیران و وجود خانواده‌های پیگیر در تحصیل و تهیه وسایل کمک آموزشی فرزندان در منزل مهم‌ترین عامل موفقیت دانش‌آموزان این شهر در عرصه‌های علمی است.

مدیرآموزش و پرورش بابل گفت: بابل از لحاظ خیران مدرسه ساز و مدرسه‌دار از برجستگی ویژه‌ای در کشور برخوردار بوده و از لحاظ تراکم و تناسب جمعیتی نیز از نظر موفقیت در بعضی زمینه‌ها مقام نخست کشور را دارد.

لطیفی با اشاره به اینکه بابل دارای 70 هزار دانش‌آموز تحت تعلیم  است، اذعان داشت: سال گذشته دارای 800 مدرسه بودیم که با ایجاد انقلاب مدیریتی و متمرکز شدن مدارس در شیفت ثابت صبح، در حال حاضر حدود 451 مدرسه شیفت ثابت صبح در بابل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 10 مدرسه در بابل به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود، گفت: این مدیریت در سال جاری 23 پروژه زخمی و نوساز در دست اقدام دارد که 15 پروژه احداث مدارس و بقیه احداث آزمایشگاه، نمازخانه و سالن ورزشی است، 10 پروژه خیرساز، دو مدرسه مقاوم‌سازی شده  که از مهر ماه سال جاری قابل بهره برداری است.

*مشارکت 33 میلیاردی خیران

این مسئول با اشاره به اینکه خیران بیش از 33 میلیارد تومان برای احداث و مرمت پروژه‌های عمرانی مشارکت داشته‌اند، بیان داشت: بابل رتبه نخست مشارکت خیران در استان و رتبه برتر کشور است.

لطیفی گفت: 84 مدرسه غیردولتی در بابل 10درصد دانش‌آموزان بابل را زیر پوشش قرار داده است.

وی افزود: در سال جاری 84 مدرسه با اعتباری بیش از 170 میلیون تومان در طرح هجرت شرکت داشتند.

مدیرآموزش و پرورش بابل اظهار داشت: در سال جاری بابل کنکوری‌ترین شهر کشور و دارای رتبه نخست در المپیاد علمی در مازندران و رتبه دوم در کشور بود.

وی اذعان داشت: کسب رتبه نخست فرهنگی و هنری، رتبه نخست طرح هجرت، رتبه نخست مازندران در تک ‌نوبته‌ کردن مدارس، رتبه  نخست در مشارکت خیران در استان و رتبه برتر کشور از دیگر افتخارات آموزش و پرورش بابل است.

لطیفی گفت: در بعضی رشته‌ها بابل بیش از چهار و نیم برابر استان توفیق داشته است ولی بسیار مظلوم واقع شده که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی در پایان یادآور شد: برای سال جاری 225 کلاس ششم ابتدایی آماده تعلیم بوده که تاکنون 155 کلاس، مجهز به سیستم هوشمند شده و بقیه در حال تجهیز است.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول