اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون موسسه بنیاد برکت

مدرسه 4 کلاسه برکت روستای چاهداشی نهبندان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاون امور زیربنایی موسسه بنیاد برکت یکصد و شصت و پنجمین مدرسه برکت در روستای چاهداشی نهبندان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدرسه 4 کلاسه برکت روستای چاهداشی نهبندان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد حسین شریف‌نیا عصر امروز در آیین افتتاح دبستان چهار کلاسه برکت روستای چاهداشی نهبندان اظهار کرد: بنیاد برکت مجموعه‌ای است زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری، به منظور همیاری برای ارتقای توانمندی اقتصادی و کارآفرینی افراد، گروه‌ها و واحدهای کسب و کار مستعد فعالیت و فاقد دانش در مناطق محروم در راسـتای تحقـق اهداف سند چشـم‌انداز ایران اسلامی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: بنیاد برکت در افــق سند بیست سـاله جمهوری اسلامی ایران با بهـره‌مندی از امکانات و بهره‌گیری از پتانسیل‌های سازمان‌های غیر دولتی و عام‌المنفعه قصد دارد در توزیع مناسب درآمد و ایجاد فرصت‌های برابر، به دور از فقر و تبعیض و بهــره‌مند از رشـد پر شتاب اقتصادی  و  ارتقای نسبی سطح درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل در مناطق محروم اقدامات موثری را به انجام برساند.

معاون امور زیربنایی موسسه بنیاد برکت تصریح کرد: حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و حقوق مردم، تأکید بر عدالت اجتماعی و اقتصادی، حفظ کرامت انسانی، مسئولیت‌پذیری و توجه خــاص به حقوق و نیازهای اساسی اقشار  آسیب‌پذیر در مناطق کمتر توسعه یافته و ارزش‌هـای بنیادین مورد تأکید بنیاد برکت است.

شریف‌نیا، ایجاد 10 هــزار فرصت شغلی جدید در افـق چشم انداز در مناطق محروم و کمــتر توسعه یافته از طریق اجرای طـرح‌‌ها و پروژه‌های توانمندسازی و کارآفرینی با جلب مشارکت سازمان‌های غیر دولتی و عام‌المنفعه را یکی از اهداف راهــبردی بنیاد برکت عنوان کرد.

*ساخت یک‌هزار و 108 کلاس درس توسط بنیاد برکت

وی افزود: سیاست بنیاد برکت بر اساس شیوه‌های سازگار ملی و روش‌های شناخته شده بین‌المللی در حوزه محرومیت‌زدایی و توانمند‌سازی اقتصادی اتخاذ و در راستای بالفعل کردن ظرفیت‌های اقتصادی و انسانی مناطق محروم طراحی شده است.

معاون امور زیربنایی موسسه بنیاد برکت با بیان اینکه تاکید بر ایجاد فرصت‌های شغلی محلی و جلوگیری از مهاجرت نیروهای بومی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته یکی از ویژگی‌های فعالیت‌های بنیاد برکت است، گفت: توجه ویژه به ایجاد فضاهای زیر بنایی و آموزشی به عنوان مکمل فعالیت‌های اقتصادی در مناطق محروم نیزاز دیگر ویژگی‌های فعالیت‌های این بنیاد محسوب می‌شود.

شریف‌نیا با اشاره به اینکه تاکنون تعداد یک‌هزار و 108کلاس درس توسط بنیاد برکت در مناطق محروم کشور ساخته شده است، اظهار کرد: طی سال 88 تعداد 25 کلاس، سال 89 تعداد چهار کلاس، سال گذشته 21 کلاس درس و در سال جاری 10 کلاس درس توسط بنیاد برکت در خراسان جنوبی احداث شده است.

وی، اعتبار هزینه شده برای ساخت دبستان چهار کلاسه برکت(ابتدایی) روستای چاهداشی را مبلغ 2 میلیارد و 390 میلیون ریال دانست و ادامه داد: زیربنای این مدرسه 454 متر مربع است.

معاون امور زیربنایی موسسه بنیاد برکت تصریح کرد: این مدرسه یکصد و شصت و پنجمین مدرسه برکت در سطح کشور است که اعتبار هزینه شده برای آن از محل بنیاد برکت تامین شده است.

شریف‌نیا افزود: نوع سازه دبستان برکت روستای چاهداشی اسکلت فولادی و ظرف مدت شش ماه ساخته شده است.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول