اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد:

فعالیت 225 مدرسه قرآنی در یزد/ آغاز طرح پایلوت مدرسه قرآنی از اول مهر

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد گفت: طرح پایلوت مدرسه قرآنی در سال‌های اول تا سوم ابتدایی از اول مهر ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

فعالیت 225 مدرسه قرآنی در یزد/ آغاز طرح پایلوت مدرسه قرآنی از اول مهر

حمید رستگاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در راستای پرورش دانش‌آموزانی آگاه به مسائل دینی و دارای تربیت اسلامی، برنامه‌های قرآنی را همواره در طول سال تحصیلی به شکل‌های مختلف برای دانش‌آموزان و کارکنان آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

وی برنامه‌های قرآنی اجرا شده در طول سال تحصیلی را برگزاری مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم همچنین برگزاری کرسی‌های تفسیر قرآن و مسابقات قرآن فرهنگیان در ماه مبارک رمضان، اجرای دوره‌های ختم قرآن کریم به طور روزانه همچنین حفظ نیم جزء تا حذف کامل قرآن کریم، کرسی‌های تلاوت و محافل انس با قرآن کریم در طول سال تحصیلی برای دانش‌آموزان عنوان کرد.

* شرکت 82 هزار دانش آموز یزدی در طرح قرآنی

رستگاری همچنین با اشاره به فعالیت مدارس قرآن در نوبت عصر عنوان کرد: 225 مدرسه قرآنی فوق برنامه در قالب طرح نور یا نهضت ملی حفظ قرآن کریم با شرکت 82 هزار دانش آموز از سال گذشته آغاز به کار کردند و 30 هزار نفر از شرکت کنندگان نیز با نمرات بالا طرح را به پایان رساندند که شایسته تقدیر هستند.

وی اظهار داشت: طرح پایلوت مدرسه قرآنی در سال‌های اول تا سوم ابتدایی از اول مهر ماه سال جاری آغاز خواهد شد که در هر شهرستان یک یا دو مدرسه در دو تا شش ساعت کلاس ویژه قرآنی در بخش‌های روخوانی و روانخوانی، معارف قرآنی  و حفظ  را تشکیل می‌دهند به طوری که فضای کلاس باید کاملا فضای قرآنی باشد.

* مدرسه قرآنی در مدارس راهنمایی و دبیرستان راه‌اندازی می‌شود

رستگاری افزود: در سال‌های آینده طرح مدرسه قرآنی را در مدارس راهنمایی و دبیرستان نیز اجرا می‌کنیم.

وی در مورد مربیان این دوره‌های آموزشی خاطرنشان کرد: مربیان و معلمان مدارس، دوره‌های لازم را می‌گذرانند و در مراحل پیشرفته‌تر مربیان قرآن جدید به کار گرفته می‌شوند.

رستگاری استقبال دانش آموزان از برنامه‌های قرآنی مدارس را خوب ارزیابی و عنوان کرد: در عین حال این برنامه‌ها با برنامه‌ریزی مدیران و مربیان قرآن مدارس و دعوت از اساتید خوب و بالا بردن سطح جذابیت در کلاس‌ها نتایج بهتری را خواهد داشت.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول