اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشرفت 80 درصدی اولین موزه مدرسه در تبریز

مدرسه تاریخی فردوسی تبریز نخستین موزه مدرسه آذربایجان‌شرقی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از اتمام بیش از 80 درصد عملیات مرمت مدرسه فردوسی تبریز خبر داد و گفت: مدرسه تاریخی فردوسی تبریز پس از پایان عملیات مرمتی تبدیل به موزه مدرسه خواهد شد.

مدرسه تاریخی فردوسی تبریز نخستین موزه مدرسه آذربایجان‌شرقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در حاشیه بازدید از این مدرسه در تشریح عملیات مرمتی این مدرسه اظهار کرد: مرمت این مدرسه در دو مرحله انجام شد که مرحله نخست آن به مدت چهار ماه در سال 90 و مرحله دوم آن نیز از تیرماه سال‌جاری اجرایی شد.

وی به بخش‌های مختلف عملیات مرمت این مدرسه اشاره کرد و افزود: موزه مدرسه قرار است در زیرزمین دبیرستان فردوسی واقع شود که مرمت این زیرزمین شامل بخش‌های مختلفی همچون استحکام‌بخشی، راه‌اندازی سیستم تاسیساتی و حذف بخش‌های الحاقی است.

محمدی تصریح کرد: کل مجموعه استحکام‌بخشی شده و پی ساختمان، پایه‌ها، طاق و گنبدها نیز مورد مرمت قرار گرفته است.

وی حذف الحاقات و سنگ‌کشی را از دیگر بخش‌های عملیات مرمت مدرسه فردوسی عنوان و تاکید کرد: مرمت 20 درصد باقی مانده مدرسه فردوسی نیز پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه به اتمام برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان دبیرستان فردوسی را متعلق به دوره پهلوی عنوان و خاطرنشان کرد: موزه مدرسه طرحی ملی است که پس از اتمام عملیات مرمتی مدرسه فردوسی، مدیریت موزه به عهده اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خواهد بود.

محمدی یادآور شد: دبیرستان فردوسی تبریز در سال 1295 شمسی احداث و به شماره  6175 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده که اولین موزه مدرسه استان را در خود جای خواهد داد.

وی تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با هدف اشاعه فرهنگ بازدید از موزه‌ها، بهره‌برداری از ظرفیت آموزشی موزه‌ها و برجسته نمودن آموزش به عنوان یکی از کارکردهای اصلی موزه، طرح ملی موزه مدرسه را با همکاری آموزش و پرورش در سراسر کشور اجرا می‌کند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول