اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهر امسال

17 هزار کلاس اولی بوشهری راهی مدرسه می‎شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ابتدای مهر امسال 17 هزار کلاس اولی در استان بوشهر راهی مدرسه می‎شوند.

17 هزار کلاس اولی بوشهری راهی مدرسه می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر خلیل رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال در مجموع 183 هزار دانش‌آموز در استان بوشهر راهی کلاس‎های درس می‎شوند که از این تعداد 91 هزار و 761 دانش‎آموز در مقطع ابتدایی هستند.

وی افزود: همچنین 27 هزار و 74 دانش‎آموز در مقطع راهنمایی و 28 هزار و 83 دانش‎آموز نیز در مقطع متوسطه هستند.

رضایی تعداد دانش‎آموزان رشته‎های کار و دانش را 5 هزار و 430 دانش‎آموز، فنی را 2 هزار و 364 دانش‎آموز و حرفه‎ای و بازرگانی را یک هزار و 117 دانش‌آموز عنوان کرد و ادامه داد: مابقی دانش‎آموزان نیز در مقطع بزرگسالان و در مدارس غیردولتی ادامه تحصیل می‎دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در ارتباط با کتاب‎های پایه ششم ابتدایی بیان کرد: کتاب‎های پایه ششم ابتدایی چاپ شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است و در این زمینه مشکلی نداریم.

وی اضافه کرد: این کتاب‎ها با توجه به روند رشد فکری، روحی، روانی، ذهنی و جسمی دانش‎آموزان تدوین شده که در همین راستا دو کتاب «کار و فناوری» و «تفکر و پژوهش» برای پایه ششم تدوین و چاپ شده است.

رضایی گفت: تلاش ما این است که به گونه‌ای برنامه‎ریزی کنیم که تمام کلاس‎های پایه ششم حداقل از یک دستگاه یارانه برخوردار شوند و کتاب کار و فناوری به صورت عملی به دانش‎آموزان آموزش داده شود.

وی خاطر نشان کرد: معلمان پایه ششم آموزش‎های لازم را برای تدریس در این پایه دیده‎اند و امسال برای نخستین بار ابلاغ‎های معلمان به ویژه در دوره ابتدایی تا پایان مرداد ماه صادر شد و در اختیار آنان قرار گرفت.

رضایی تاکید کرد: امسال 14 هزار فرهنگی در 7 هزار و 981 کلاس درس در قالب یک هزار و 927 مدرسه در استان بوشهر در کلاس‎های درس حاضر می‎شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به استقرار نظام جدید آموزشی و پایه ششم در استان بوشهر گفت: کتب درسی پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی 90-91 کاملا تغییر کرد و این تغییر تا سال تحصیلی 94-95 ادامه می‎یابد.

وی افزود: امسال شاهد ایجاد پایه ششم ابتدایی که در واقع تغییر و تحول در محتوا و ساختار نظام آموزشی است هستیم که در 7 سال آینده به تدریج به پایه‎های بالاتر می‏رسد و پایه اول راهنمایی از سال تحصیلی 91-92 حذف شده و دوره راهنمایی به 2 پایه کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول