اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جدید

50 مدرسه امین در قم فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم از افزایش مدارس امین به 50 مدرسه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

50 مدرسه امین در قم فعالیت می‌کنند

مهدی خادمی‌جمکرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش استان قم به منظور ترویج فرهنگ دینی در مدارس اظهار کرد: در این راستا اداره امور تربیتی در معاونت پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم به وجود آمده است که وظیفه ساماندهی امور تربیتی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اهداف تربیتی آموزش و پرورش ابراز کرد: تربیت بر اساس موازین دینی یکی از مهم‌ترین اهدافی است که آموزش و پرورش برای خود تعیین کرده و این موضوع به ابزار خاص خود نیاز دارد.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم عنوان داشت: اداره امور تربیتی فعالیت‌های مختلفی را در این راستا در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: این اداره در راستای ارتقای تربیت دینی دانش‌آموزان برنامه‌هایی دارد که تهیه کتاب کار ویژه معاونین و مربیان پرورشی به منظور آشنایی با برنامه‌های اجرایی در طول سال تحصیلی از جمله آنها است.

خادمی‌جمکرانی اظهار کرد: علاوه بر این برای این افراد کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود تا نکات تربیتی به آنان یادآوری شود.

وی با اشاره به ایجاد هماهنگی در قالب این کارگاه‌ها ابراز کرد: در این کارگاه‌ها که دوره نخست آن در مهر ماه برگزار خواهد شد، معاونین و مربیان تربیتی نسبت به برنامه‌های پرورشی توجیه شده و کارشناسان این حوزه ضمن تشریح برنامه‌های خود، پاسخگوی سئوالات همکاران فرهنگی خواهند بود.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم تقویت طرح مدارس امین که یکی از طرح‌های موفق استان قم در عرصه تربیتی است را از دیگر برنامه‌های اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان قم دانست.

وی افزود: تلاش‌هایی انجام گرفته است تا آمار این مدارس از 12 مدرسه در سال تحصیلی گذشته به حداقل 50 مدرسه در سال تحصیلی 92-91 افزایش یابد.

خادمی‌جمکرانی خاطر نشان کرد: این مدارس با استقرار مبلغ، فضای خوبی برای تربیت نوجوانان در راستای اهداف دینی آموزش و پرورش فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول