اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان جنوبی محقق می‌شود

افتتاح 20 مدرسه قرآنی در سال تحصیلی آینده

خبرگزاری فارس: رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی آینده 20 مدرسه خاص قرآنی در مدارس ابتدایی استان افتتاح می‌شود.

افتتاح 20 مدرسه قرآنی در سال تحصیلی آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حجت‌الاسلام سید علی حسینی صبح امروز در مراسم تجلیل از نخبگان مدارس قرآنی درمیان اظهار کرد: در حال حاضر 106 مدرسه قرآنی در سطح استان فعالیت می‌کنند و قریب به 40 هزار دانش‌آموز استان در ترم‌های اول و دوم در این مدارس مشغول فراگیری علوم و معارف قرآنی هستند.

وی از شرکت 25 هزار فرهنگی و دانش‌آموز استان در طرح ملی نهضت نور خبر داد و افزود: برای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین، اجرای برنامه‌های تقویت مدارس قرآن، توسعه طرح ملی تلاوت نور، تجلیل از منتخبان و حافظان نور، همسرایی نغمات قرآنی و برگزاری مسابقات معارف و علوم قرآنی در دستور کار این اداره قرار دارد.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان، مدارس خاص قرآنی را هم‌ردیف مدارس نمونه و شاهد دانست و تصریح کرد: در این مدارس در کنار آموزش علوم تجربی، علوم و معارف قرآنی نیز تدریس می‌شود و در پایان پایه ششم علاوه بر مدرک پایان دوره ابتدایی، مدرک قرآنی نیز برای دانش‌آموزان این مدارس صادر می‌شود.

حسینی سهم درمیان از مدارس خاص قرآن را دو آموزشگاه اعلام کرد و یادآور شد: آشنایی دانش‌آموزان با علوم و معارف قرآنی زمینه‌ساز تقویت مبانی اعتقادی آنان شده و نسل جوان را در مقابل تهدیدات فرهنگی دشمنان بیمه می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش درمیان نیز در این آیین گفت: 700 دانش‌آموز درمیانی در سال تحصیلی گذشته در 12 مدرسه قرآنی با معارف قرآنی آشنا شدند.

حسین اژدری با بیان اینکه 28 دانش‌آموز شهرستان موفق به کسب رتبه‌های برتر استانی در سال تحصیلی گذشته شدند، ادامه داد: از این تعداد، چهار نفر به مرحله کشوری مسابقات قرآن و معارف اسلامی راه یافتند.

وی با اشاره به شرکت 3 هزار و 500 دانش‌آموز و فرهنگی شهرستان در طرح ملی تلاوت نور اضافه کرد: تقویت فعالیت‌های مکمل قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس، برپایی مسابقات قرآن، ختم قرآن و تقویت مدارس قرآنی از مهم‌ترین برنامه‌های کارشناسی قرآن و عترت این مدیریت در سال جاری است.

مدیر آموزش و پرورش درمیان از افتتاح دو مدرسه خاص قرآنی در آموزشگاه‌های 22 بهمن و شهید پیشیار شهر اسدیه خبر داد و افزود: در کنار آموزش علوم تجربی حداکثر شش ساعت در هفته آموزش علوم و معارف قرآنی در برنامه رسمی این دو آموزشگاه پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول