اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار زنجان خبر داد

شناسایی 6 روستای هدف مهاجرت معکوس در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: شش روستا برای مهاجرت معکوس در استان زنجان شناسایی شده است.

شناسایی 6 روستای هدف مهاجرت معکوس در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در جلسه ستاد عمران روستایی و مهاجرت معکوس استان زنجان اظهار داشت: در مهاجرت معکوس اولویت نخست با روستاهایی است که سکونت در آنها استقرار دارد و از امکانات و تجهیزاتی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه مشکل بزرگ روستای "تازه‏‌کندی" راه نامناسب آن است که در این زمینه با اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان هماهنگی‏‌های لازم صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سایت مورد نظر در این روستا آماده شده است و قطعات مشخص و به متقاضیان واگذار شده است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه امکانات زیربنایی مورد نیاز در روستای "تازه‎کندی" در دست احداث است، تصریح کرد: مسجد و تعدادی از بناهای عمومی مورد نیاز نیز توسط سازمان بسیج سازندگی در این روستا ساخته می‎شود.

وی در زمینه روستاهای خالی از سکنه با اشاره به اینکه روستاهایی که ظرفیت مناسب برای مهاجرت معکوس را داشته باشند در اولویت طرح قرار دارند، اضافه کرد: روستاهای دور افتاده و صعب‎العبور در اولویت‎های بعدی قرار دارند.

کریمی با بیان اینکه روستاهای "سها" و "ملک‎باغی" از محل کنونی خود به محل جدیدی جابه‎جا می‎شوند، ادامه داد: احتمال مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان به این محل‎های جدید نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه روستاهایی همچون روستای "نقل‎ّآباد" ظرفیت پذیرش و اسکان افراد را ندارد، یادآور شد: بیشتر متقاضیان در این روستا اقدام به ساخت خانه‎های تابستانی می‏‌کنند.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان تاکید کرد: روستاهایی که ظرفیت اقتصادی بالایی دارند برای مهاجرت معکوس مورد هدف قرار می‎گیرند.

در ادامه این جلسه معاون برنامه‎ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه متوسط جذب اعتبارات در کشور شش درصد است، خاطرنشان کرد: متوسط جذب اعتبارات در استان زنجان هفت درصد است که از میانگین کشوری بالاتر است.

جواد تاراسی با بیان اینکه با توجه به میزان جذب در استان زنجان، تعداد پروژه‎ها در بخش توسعه کشاورزی نیز بسیار بالا است، ادامه داد: متاسفانه در این زمینه اخذ عوارض اضطراری در برخی از بخشداری‎ها به صورت سلیقه‏‌ای اعمال می‎شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول