اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری فارس:

مهاجرت روستائیان به شهرها مهار شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: شاهد حفظ 40 درصدی جمعیت روستایی در کشور هستیم که نشان‌دهنده مهار و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرهاست.

مهاجرت روستائیان به شهرها مهار شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، حسن فیاض‌پور بعد از ظهر امروز در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای جهرم اظهار داشت: فرآیند رشد و توسعه روستاها و ایجاد رفاه برای روستانشینان از مقوله‌هایی است که با تلاش روزافزون دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه روستاها از دیرباز به عنوان پایه، نقش اساسی در شکل‌گیری و شکوفایی تمدن‌های بشری داشته‌اند، افزود: 40 درصد جمعیت روستایی در دوران سلطه نظام شاهنشاهی به روستائیان اختصاص یافته بود که امروز بعد از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب با تلاش خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی و احتساب ارتقابخشی از روستاها به شهر شاهد حفظ 40 درصدی این جمعیت در کشور هستیم که این امر نشان‌دهنده مهار و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرهاست.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با بیان اینکه روستاها پایه و اساس تشکیل جوامع بشری هستند، بیان کرد: رهبری معظم انقلاب، روستاها را پشتوانه حیات، غذا و تولید در کشور دانسته و جایگاه این قشر تاثیرگذار در سطح جامعه را در خدمت‌رسانی به مردم مهم می‌دانند.

وی با اشاره به لزوم خدمت‌رسانی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در ارائه خدمات مطلوب به روستائیان خاطرنشان کرد: هماهنگی و ارتباط دو سویه بین مردم و حاکمیت از وظایف دهیاران بوده و شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها دو رکن قانون‌گذاری و اجرایی در روستاها هستند.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول