اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری تهران خبر داد

مهاجرت روستاییان به شهر در تهران متوقف شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران گفت: در حال حاضر، روند مهاجرت روستاییان به شهر در استان تهران متوقف شده است.

مهاجرت روستاییان به شهر در تهران متوقف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حمید اردوخانی صبح امروز در جمع شماری از مسئولان شرق استان تهران اظهار داشت: آبادی روستاها نتیجه‏ای همچون آبادی شهرها را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: مناطق روستایی باید به نحوی از حمایت مدیریت شهری برخوردار باشند که اهالی روستایی نیازی برای مهاجرت به شهر نداشته باشند.

اردوخانی اضافه کرد: خوشبختانه در سایه سیاست‏گذاری‏های مناسب در مناطق روستایی در چند سال اخیر مهاجرت از روستا به شهر در استان تهران متوقف شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران افزود: از جلمه دلایل اصلی کسب این موفقیت می‏توان به پیش‏بینی قانون برای انتخاب دهیاری و تشکیل این واحد مدیریتی از سوی اعضای شورای اسلامی روستا اشاره کرد.

*آبادی روستاها و مهاجرت معکوس

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران، ایجاد روستایی آباد با امکانات مناسب را راهی برای تشدید مهاجرت معکوس خواند.

وی تصریح کرد: سال‏های پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی و در دوران رژیم ستم‏شاهی مناطق روستایی به نواحی ضعیف و فاقد خدمات تبدیل شده بود.

اردوخانی اضافه کرد: آن سیاست‏های ناصحیح و غرض‏ورزانه رژیم پهلوی باعث شد تا کشور شاهد مهاجرت گسترده روستاییان به شهر و افزایش مشکلات ناشی از آن باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران افزود: اما با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) و در سایه رشادت‏های فرزندان غیور این مرز و بوم اسلامی، نهضت آبادسازی روستاهای کشور آغاز شد.

وی ادامه داد: بدین ترتیب امکانات به مناطق روستایی با وجود مشکلات فراوان ناشی از جنگ و تحریم گسیل شد تا امروز شاهد بروز پدیده مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان به روستا باشیم.

اردوخانی افزود: خوشبختانه امروز مناطق روستایی در اغلب نقاط کشور و استان تهران از امکانات خوبی برخوردار شده‏اند و روستاییان دیگر رغبتی برای مهاجرت به شهر ندارند.

انتهای‌پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول